TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2021-03-09 - Na co skarżyli się konsumenci w ECK Polska?

Najwięcej zgłoszeń, jakie ECK Polska otrzymało w 2020 roku, dotyczyło transportu lotniczego. Na co jeszcze skarżyli się konsumenci? Europejskie Centrum Konsumenckie (działające przy UOKIK) podsumowuje rok 2020.

reklama


Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w 2020 r. zgłosiło się po pomoc lub poradę 7602 konsumentów (o 22% więcej niż w roku 2019).
ECK otrzymało 5969 skarg o charakterze transgranicznym oraz 1633 zapytań.

W porównaniu do lat ubiegłych ECK odnotowało zdecydowanie mniejszy odsetek skarg dotyczących problemów z uszkodzonym i zagubionym bagażem. Zgłaszane przez konsumentów problemy lotnicze w dużej mierze dotyczyły zwrotu za odwołane połączenia lotnicze.

33% skarg i zapytań było powiązanych z pandemią koronawirusa (głównie dotyczyły odwołanych lotów, zwrotów za rezerwacje hotelowe oraz bilety na wydarzenia).

Podsumowanie 2020 roku

Transgraniczne skargi, które wpłynęły do ECK Polska dotyczyły:



Polscy konsumenci najczęściej skarżyli przedsiębiorców z:

Polskich przedsiębiorców najczęściej skarżyli konsumenci z:

Najczęściej zgłaszanymi przyczynami transgranicznych skarg były:



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com