TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Najwięcej zgłoszeń, jakie ECK Polska otrzymało w 2020 roku, dotyczyło transportu lotniczego. Na co jeszcze skarżyli się konsumenci? Europejskie Centrum Konsumenckie (działające przy UOKIK) podsumowuje rok 2020.
reklama
Do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w 2020 r. zgłosiło się po pomoc lub poradę 7602 konsumentów (o 22% więcej niż w roku 2019).
ECK otrzymało 5969 skarg o charakterze transgranicznym oraz 1633 zapytań.
W porównaniu do lat ubiegłych ECK odnotowało zdecydowanie mniejszy odsetek skarg dotyczących problemów z uszkodzonym i zagubionym bagażem. Zgłaszane przez konsumentów problemy lotnicze w dużej mierze dotyczyły zwrotu za odwołane połączenia lotnicze.
33% skarg i zapytań było powiązanych z pandemią koronawirusa (głównie dotyczyły odwołanych lotów, zwrotów za rezerwacje hotelowe oraz bilety na wydarzenia).
Podsumowanie 2020 roku
Transgraniczne skargi, które wpłynęły do ECK Polska dotyczyły:
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami