TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
AccorHotels rozstrzygnął konkurs Guest Experience Challenge na cyfrową łazienkę hotelową i wybrał najciekawsze rozwiązanie dla swoich gości.
reklama
Zwycięski projekt to "SmarTap", czyli inteligentny system zarządzania prysznicem. System zostanie zaimplementowany w hotelach w Europie Środkowo-Wschodniej, a jego twórcy mają szansę powalczyć o międzynarodowy kontrakt. Jest to część globalnej strategii AccorHotels w zakresie rozwijania nowoczesnych technologii.
W grudniu 2017 roku grupa AccorHotels zorganizowała pilotażowy konkurs Guest Experience Challenge skierowany do polskich i zagranicznych startupów oraz młodych firm. Jego celem było stworzenie technologicznego rozwiązania, które ożywi hotelową łazienkę. Gospodarzem wydarzenia została marka Novotel.
Jean-Yves Besnard, Head of digital projects, social & digital learning practice for Eastern Europe, który przewodniczył Jury, wysoko ocenił poziom konkursu Wszystkie prezentowane projekty były niesamowite i jesteśmy pod wrażeniem kreatywności uczestników. Interaktywne wanny, prysznice, toalety i lustra Zaskakujące jest to, jak cyfrowa może być hotelowa łazienka. Niestety, zwycięzca może być tylko jeden, ale widzimy wielkie możliwości w zgłoszonych projektach - powiedział.
Pierwsze miejsce w konkursie zajął izraelski startup, który zaprezentował SmarTap - interaktywny system zarządzania prysznicem. Jest to pierwsze na świecie tego typu rozwiązanie, które może nauczyć się nawyków gości hotelowych, dostosować temperaturę wody czy oświetlenie, a także pomoże zaoszczędzić wodę, prąd, ochroni rury przed uszkodzeniem, a nawet pokaże miejsce wycieku.
Guest Experience Challenge to wspaniała inicjatywa, dzięki której firmy technologiczne mają szansę na spotkanie z dużym biznesem. Jesteśmy niezwykle dumni, że AccorHotels docenił nasze rozwiązanie, a przede wszystkim cieszymy się, że jesteśmy częścią tworzenia nowego trendu w hotelarstwie. Wierzymy, że nasz produkt zapewni gościom hotelowym nowe doznania związane z korzystaniem z łazienki, a hotelom pozwoli zoptymalizować zarządzanie, prowadząc do obniżenia kosztów wody i energii.
Projekt zostanie wdrożony w wybranych hotelach w Europie Środkowo-Wschodniej. Zwycięzcy zadecydują, czy zamienią nagrodę pieniężną w wysokości 2000 na możliwość przedstawienia swojego pomysłu przed Central Innovation Unit w Paryżu i powalczą o globalny kontrakt - powiedział Asaf Shaltiel, Dyrektor Generalny SmarTap.
Drugie miejsce w konkursie i 1500 należy do elektronicznych, innowacyjnych myjących toalet od polskiej firmy Happy House. Trzecie miejsce i nagrodę 1000 otrzymały interaktywne lustra Abyss Glass, które mogą zapewnić dodatkową rozrywkę w łazienkach, a także ułatwić komunikację z klientami i administracją w hotelach.
Zadanie konkursowe polegało na stworzeniu technologicznego rozwiązania, które zwiększy u gości poczucie komfortu, zadowolenia z pobytu i bliskości z marką, m.in. poprzez design, światła, rozkład temperatury, czy zapach. Zgłoszone pomysły musiały być gotowe do realizacji lub mieć formę zaawansowanych prototypów, aby rzeczywiście mogły zostać wdrożone. Do konkursu zgłoszono 16 projektów z Polski, Izraela i Wielkiej Brytanii. W warsztatach, w trakcie których uczestnicy dostosowywali swoje projekty do wytycznych AccoHotels udział wzięło 40 osób.
Projekty były oceniane według następujących kryteriów: nowoczesność i atrakcyjność koncepcji, jej jakość i funkcjonalność, łatwość wdrożenia, estetyka i design, potencjał społeczny, czy zgodność z tematem. Pierwsza edycja konkursu pozwoliła osiągnąć zakładane przez AccorHotels cele, kolejne inicjatywy są zaplanowane na 2018 rok.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami