TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Wypowiedzi szefa Ryanair dotyczące zmian w Polsce i polskich lotniskach wskazują, że nie wiele brakuje, aby nasz kraj został spisany na straty. Być może nie oznacza to wycofania firmy, ale np. redukcję siatki połączeń i nie inwestowanie w jej dalszą rozbudowę.
reklama
Oczywiście w miejsce jednej firmy, wejdą inne, ale taki konflikt nie przechodzi bez echa. Wszystkie linie lotnicze, po pandemicznym krachu, będą chciały odbudowywać siatkę połączeń i warunki, w których im przyjdzie działać mają dla nich kapitalne znaczenie. A dla polskiej turystyki przyjazdowej siatka bezpośrednich połączeń lotniczych (o rozsądnych cenach biletów) również ma bardzo duże znaczenie.
Szef Ryanair skrytykował pomysł rozbudowy lotniska w Radomiu i jak powiedział dla portalu fly4free.pl Nigdy nie będziemy latać z Radomia (...) budowa lotniska pośrodku niczego to jeden z najgłupszych pomysłów w historii Polski, który przypomina działania komunistów w latach 50-tych XX wieku. Strach zapytać co myśli o CPK.
Tydzień temu O'Leary protestował przeciwko podwyżkom opłat lotniczych. Szef Ryanair'a napisał oficjalny list do Mateusza Morawieckiego w którym domagał się nie zmieniania obecnych warunków i pisał m.in. Zagrozi to rentowności komercyjnej marginalnych tras w Polsce, z których większość łączy regionalne porty lotnicze. Wynikiem tego będzie utrata siatki połączeń, lokalnych miejsc pracy i powiązanych korzyści gospodarczych. Przeniesienie potencjału linii lotniczych z Polski będzie oznaczało jego relokację na trasy w innych krajach Europy Środkowej, dając im przewagę ekonomiczną nad Polską w okresie, gdy regiony konkurują o turystów i inwestycje zewnętrzne.
Można nie lubić danej linii lotniczej, możemy też udawać, że problemu nie ma, jednak działania rządu łączące CPK z PPL, podwyżki opłat i silna wola centralizacji wszystkiego każe zapytać, czy komuś zależy, żeby turystka przyjazdowa i wyjazdy Polaków do pracy oraz na wakacje za granicą nie zbyły zbyt łatwe?
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami