TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
21 marca odbyła się konferencja pt. "Europejska wymiana doświadczeń w branży eventowej" przygotowana przez Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) w ramach tegorocznego Meetings Week Poland 2019.
reklama
Dzięki prelegentom z zagranicy i Polski słuchacze dowiedzieli się jak z sukcesem działać na rynkach ościennych. Otrzymali również zestaw wskazówek jak promować firmy i budować silną pozycję wśród kontrahentów.
Zagraniczni prelegenci i przedstawiciele stowarzyszeń eventowych, opowiedzieli o branży w swoich krajach. Atmosfera spotkania oraz otwartość gości pozwoliły odczuć, że jest szansa na realne zacieśnianie współpracy międzynarodowej. Marta Chmielewska, prezes SBE, podpisała porozumienia o współpracy z Baltic Event Industry Club (BEIC), Rosyjskim Stowarzyszeniem Branży Eventowej (HAOM) oraz BEA World.
Prelegenci opowiadali również o prowadzeniu biznesu za granicą. Żaneta Berus, członek zarządu SBE, przedstawiła szereg praktycznych wskazówek dotyczących rozmów biznesowych z klientami z innych kręgów kulturowych.
Maria Kirilova z Estonii, reprezentująca Baltic Event Industry Club, omówiła wyniki analiz przeprowadzonych w poszczególnych krajach pod względem stawek kluczowych pracowników agencji, kosztów organizacji wydarzeń, a także średniej liczby pracowników czy przychodu firmy.
Z kolei Julia Zholya ze stowarzyszenia HAOM opowiedziała o zapotrzebowaniu rosyjskich klientów korporacyjnych na eventy. Pochwaliła się także stworzonym dla firm narzędziem, czyli platformą online HAOM-App oraz offline usprawniającą działanie na rynku, pozyskiwanie nowych klientów i wzajemne doradztwo. Zaprezentowała również plany na rok 2019, wśród których ważnym jest uczynienie rynku transparentnym.
Natomiast Jan Kalbfleisch, reprezentujący branżową organizację w Niemczech (FAMAB), przybliżył specyfikę rynku niemieckiego, na którym prawie 50% budżetów na zintegrowaną komunikację przeznaczane jest na targi branżowe. Opowiedział on o najczęściej stosowanych kryteriach wyboru agencji eventowej.
Sporą porcję inspiracji przedstawił słuchaczom także Janne Bjorg ze Szwecji, który rodzimy rynek eventowy określił jako dojrzały, gdzie konkurencja odbywa się bardziej na poziomie dostarczania doświadczenia z marką (brand experience) niż typowego eventu, a firmy stają się doradcami klientów w wyborze najlepszych rozwiązań komunikacyjnych. Z kolei Monika Constant z Polsko-Francuskiej Izby Handlowej zachęcała do współpracy w Polsce z firmami z kapitałem francuskim, których działa tu ponad 1100.
O możliwościach promowania się na rynkach międzynarodowych poprzez branżowe konkursy opowiedzieli Magdalena Kozicka i Jędrek Nykowski. Zachęcali do aktywnego uczestnictwa, ponieważ nawet niewielkie realizacje często okazują się sukcesami. Potwierdziła to także Ilaria Granato, development manager konkursu Bea World, która podkreśliła, że liczy się przede wszystkim kreatywność, a nie wielkość budżetu. Dodała, że ten konkurs to w dużej mierze platforma networkingowa dla przedstawicieli firm.
O innych sposobach wychodzenia na zagraniczne rynki i nawiązywaniu kontaktów opowiedział Michał Kalarus, redaktor naczelny Think Mice. Omówił zasady programu hosted buyers, przedstawił obowiązki związane z uczestnictwem w nim, koszty oraz wachlarz możliwości, które z tego wynikają.
Pomysł tematyki oraz zaproszenie prelegentów, którzy zaprezentowali unikatowe informacje podczas "Europejskiej wymiany doświadczeń w branży eventowej" podkreśla rolę SBE w integracji polskiej branży z europejską - ostatnie lata działań owocują coraz lepszym postrzeganiem rodzimych firm za granicą oraz wzrostem zainteresowania polskim rynkiem. Prowadzimy konkretne działania, które pozwalają zdobywać międzynarodowe doświadczenie. Są to np. staże zagraniczne dla studentów naszego Studium Event Managementu czy merytoryczne uczestnictwo członków SBE w branżowych konferencjach za granicą - powiedziała Dagmara Chmielewska, dyrektor zarządzająca.
Z kolei podczas debaty "Jak przyciągnąć zagranicznego klienta do Polski?", w której wzięli udział: Izabela Stelmańska - zastępca dyrektora Departamentu Kultury, Promocji i Turystyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego; Marcin Stolarz, CEO Międzynarodowego Centrum Kongresowego w Katowicach; Anna Nowakowska, CEO, strefamice.pl; Władysław Grochowski, CEO, Arche Group oraz Rafał Patla, General Manager z Adventure Warsaw dyskutowali o potencjale eventowym Warszawy i Mazowsza, infrastrukturze hotelowej czy atutach naszego rynku. Natomiast Aleksander Szojda-Pallado, członek zarządu Polskiego Stowarzyszenia Tłumaczy Konferencyjnych podkreślił znaczenie dobrego tłumaczenia międzynarodowych wydarzeń.
Całodniowa konferencja SBE została zwieńczona akcentem muzycznym i premierą teledysku "Tell me Why?" charytatywnego projektu "Sounds Like Women", w którym Polskę reprezentowała Ewelina Flinta.
Meetings Week Poland 2019 odbył się w dniach 20-22 marca br. w Centrum Konferencyjnym MsMermaid w Warszawie. Kolejna edycja już w 2020 roku.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami