TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-06-12 - Touroperatorzy wyślą dzieci na bezpłatne wakacje

Ponad jedna trzecia polskich dzieci nie wyjechała w 2016 roku na wakacje - takie wyniki prezentuje CBOS. Sytuacja dzieci nie jest obojętna także przedstawicielom branży turystycznej.

reklama


W ramach akcji Zostań Ambasadorem PIT i "Podaruj dzieciom wakacyjne słońce" zorganizowanej przez Polską Izbę Turystyki oraz Fundację Innopolis ponad 20 dzieci będących w trudnej sytuacji ekonomicznej i życiowej pojedzie w tym roku na kolonie i obozy.

Jak wynika z badań CBOS, wśród rodzin z dziećmi w wieku szkolnym, 34 proc. nie wysłało w 2016 roku żadnego z nich na letni wypoczynek, a 10% wysłało jedno z dzieci. Niewiele ponad połowa 56% rodzin wysłała wszystkie dzieci na co najmniej tygodniowy wypoczynek.

Jedna z głównych przyczyn takiego stanu rzeczy jest brak pieniędzy - wskazało ją 38% respondentów - oraz brak możliwości wyjazdu 28%. Ubolewamy nad tym, że odsetek dzieci, które nie mogą cieszyć się wyjazdami wakacyjnym jest tak duży. Najmłodsi mają przecież prawo do takich samych szans życiowych, jak ich rówieśnicy. - mówi Paweł Niewiadomski, prezes PIT

Polska Izba Turystyki i zrzeszeni w niej organizatorzy turystyki wraz z fundacją Innopolis postanowili podjąć próbę przynajmniej częściowej zmiany tej sytuacji. Uważamy, że możliwość wyjechania na wakacje powinna mieć jak największa liczba dzieci, a w szczególności te, które zostały przez los pozbawione wielu innych życiowych możliwości. Dla rozwijających się młodych ludzi wyjazd wakacyjny jest bardzo ważnym doświadczeniem, które pomaga nawiązać nowe relacje, poszerzyć wiedzę o świecie, zdobyć nowe doświadczenia i umiejętności społeczne. Nasi darczyńcy, biorący udział w akcji podzielają pogląd, że nie powinno się pozbawiać tej szansy dzieci, które są w trudnej sytuacji życiowej. - mówi Małgorzata Karwat z Rady Naczelnej PIT, koordynator akcji.

Dzięki wsparciu ze strony przedsiębiorców dzieci będące pod opieką fundacji Innopolis wyjadą w tym roku na wakacje, otrzymując darmowy udział w imprezach turystycznych dobranych do swojego wieku i zainteresowań. Darczyńcami w akcji "Podaruj dzieciom wakacyjne słońce" zostali: Almatur Opole, Almatur Warszawa, BUT, Galaktyka Travel, Harctur, Krystad, Logos Tour, NAT, Polan Travel, BP Polonus, Poszukiwacze Przygód, Rego-Bis, Szarpie Travel, Surfround, Tourist Polska, Wonderlands i Veneto.

Cieszymy się, że już w pierwszej edycji naszej akcji wzięło udział kilkunastu przedsiębiorców, którzy ufundowali dzieciom wypoczynek wakacyjny. Świadczy to o poczuciu społecznej odpowiedzialności i jest dobrym prognostykiem na przyszłość. Mam nadzieję, że w kolejnych latach akcja będzie się rozwijała jeszcze lepiej i przyciągnie większą grupę darczyńców. - dodaje Małgorzata Karwat.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com