TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-11-03 - Internetowa sprzedaż wyjazdów może zdominować rynek turystyczny

Internet odgrywa obecnie kluczową i rosnącą rolę w sektorze turystycznym, a w ostatnich latach w krajach europejskich, w tym w Grecji, sprzedaż online w ostatnich latach znacząco wzrosła.

reklama


Jak podaje Greek Travel Pages, wyniki badań pt. "Wpływ treści online na europejską turystykę" zostały przedstawione w czwartek przez Davida Goodgera, dyrektora Tourism Economics, firmy Oxford Economics, podczas imprezy zorganizowanej przez Google i Grecką Konfederację Turystyki (SETE).

Według wyników badań, odsetek zorganizowanych lub zarezerwowanych online podróży wzrósł z 43% w 2012 r. do 56% (+13%) w 2016 r. we wszystkich krajach członkowskich UE. Zwiększenie dostępności informacji online zwiększyło konkurencyjność miejsc docelowych, prowadząc do wzrostu popytu i dochodów z turystyki, a także zmobilizowało turystów do dodatkowych wyjazdów. Wyraźny zwrot w postaci dodatkowych miejsc pracy został zauważony w krajach Europy Południowej.

Grecja i Cypr poczyniły znaczne postępy w rozwoju technologi, obecnie duża część transakcji w zakresie wyszukiwania czy dokonywania rezerwacji jest, jak wskazał prezes SETE Yiannis Retsos, robiona online.

W 2012 roku greckie przedsiębiorstwa turystyczne nie korzystały z internetu tak bardzo jak przedsiębiorstwa w innych krajach, a odsetek łączy internetowych był bardzo niski - powiedział Retsos. Od tego czasu podjęto wiele działań na rzecz cyfryzacji turystyki greckiej... Duże firmy turystyczne uświadomiły sobie siłę internetu i zainwestowały w to- dodał.

Retsos odnosił się również do działań i programów opracowanych przez firmy internetowe, zwłaszcza dla małych i średnich przedsiębiorstw. Przykładem może być inicjatywa "Grow Greek Tourism Online" firmy Google, która miała na celu wyszkolenie profesjonalistów z branży w zakresie korzystania z technologii online. W ciągu trzech lat od wdrążenia warsztatów, w całym kraju przeszkolono ponad 70 000 specjalistów.

W 2016 r. tylko 17% podróży do Grecji zostało zarezerwowanych przez internet, w porównaniu z 7% w 2012 r. Według badań gdy poprawiono sektor związany z siecią, mogłoby to doprowadzić do utworzenia 170 000 miejsc pracy w całej greckiej gospodarce.

Badanie Oxford Economics wykazało, że od 2010 r. liczba wyszukiwarek związanych z turystyką wzrosła o około 45%, obecnie 60% podróżnych w Europie Południowo-Wschodniej korzysta z powiązanych stron internetowych i mediów społecznościowych w celu gromadzenia informacji. Co więcej 56% wyszukiwań atrakcji Grecji prowadzili Amerykanie, 36% Holendrzy i 34% brytyjscy podróżni.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com