TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-09-22 - Współpraca z Lidlem może zaszkodzić?

Wejście Lidla na rynek turystyczny wzbudziło olbrzymie emocje. Szczególnie zagrożeni czują się agenci, którzy zarzucają organizatorom turystyki przygotowywanie lepszych ofert specjalnie dla Lidla. Wczoraj współpracę z biurem Volare Travel zakończył Travelplanet.pl, zarzucając organizatorowi oferowanie tych samych ofert na stronie Lidla w niższych cenach. Touroperator odpiera zarzuty, ale faktem jest, że współpraca została zakończona.

reklama


Zapytaliśmy inne sieci agencyjne, czy zamierzają podążyć śladami Travelplanet.pl. Temat jest delikatny, dlatego przedstawiciele sieci agencyjnych nie bardzo chcieli zagłębiać się w konkrety, jednakże przyznają, że bacznie obserwują sytuację. Stoimy na stanowisku, że złamanie zasady prowadzenia wspólnej polityki cenowej jest nie do zaakceptowania, dlatego intensywnie przyglądamy się sytuacji i prowadzimy z organizatorami indywidualne rozmowy. Przez wiele lat nasza współpraca z organizatorami układała się bardzo dobrze, dlatego wierzymy, że merytoryczna i wyważona rozmowa przyniesie oczekiwany efekt. Liczymy, że organizatorzy wyciągną wnioski z całej tej sytuacji, która słusznie wywołała w branży spore poruszenie. Jednym z elementów tego dialog będzie obecność przedstawicieli Wakacje.pl na planowanym spotkaniu organizowanym przez OSAT - poinformowała Klaudyna Mortka, rzecznik prasowy Wakacje.pl.

Jesteśmy za wolnym rynkiem i wolnym handlem, ale przede wszystkim najważniejszym priorytetem dla nas jest zadowolenie Klienta. Bacznie przyglądamy się sytuacji na trójbiegunowej linii sporu: Lidl Podróże - Touroperatorzy - Agenci, ale na razie nie podejmujemy żadnych działań. Firma Volare Travel pozostaje naszym partnerem handlowym - dodał Maciej Nykiel, dyrektor zarządzający Fly.pl.

Lidl na razie jest tylko agentem, lecz ta sytuacja może bardzo szybko się zmienić. Niemiecki Lidl jest już touroperatorem, więc otworzenie jego przedstawicielstwa na polski rynek nie będzie specjalnie trudne. Organizatorzy turystyki, zwłaszcza ci, z silną marką powinni zdawać sobie sprawę z tego, że współpraca z Lidlem, na dłuższą metę może przynieść więcej szkód niż korzyści. Doraźne korzyści, w postaci zwiększonej sprzedaży mogą szybko się skończyć, jeśli niemiecki koncern nie poprzestanie na działalności agencyjnej (po tym co dzieje się w Niemczech można tak przypuszczać). Wówczas dysponując dużą siecią sprzedaży może zdominować te najbardziej dochodowe kierunki, co nie będzie korzystne ani dla polskich touroperatorów, ani agentów.

Z ciekawości przejrzeliśmy wrześniowe gazetki z ofertami wyjazdów niemieckiego Lidla, patrząc na to ile znalazło się w nich ofert własnych Lidla, a ile ofert innych touroperatorów. W głównej gazetce podział, w ujęciu ilościowym, przedstawiał się następująco:


W gazetce "Special" proporcje przedstawiają się dość podobnie, a mianowicie:



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com