TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Rosja odcięta sankcjami od serwisu zachodnich samolotów, które częściowo sobie przywłaszczyła, podejmuje kolejne decyzje, które zaważą na lata na jej sektorze lotniczym.
reklama
Rosyjski flagowy przewoźnik Aeroflot planuje złożyć zamówienie na 323 nowe samoloty produkcji krajowej. Zamówienie ma obejmować 73 Suchoje Superjety, 210 Irkutów MC-21 i 40 Tupolewów Tu-214. Plotki o złożeniu takiego zamówienia pojawiały się już od jakiegoś czasu, a rosyjska prasa informowała, że Aerofłot rozważa zakup 300 nowych samolotów w czerwcu 2022 roku.
Rosyjscy urzędnicy od jakiegoś czasu informowali, że United Aircraft Corporation (UAC), do której należy większość rosyjskich producentów samolotów, znacząco rozszerza swoją produkcję. Według firmy macierzystej UAC, Rostec, Rosja planuje wyprodukować ponad 110 samolotów komercyjnych do 2025 roku i ponad 500 do 2030 roku. Jeśli liczby te zostaną osiągnięte, oznaczać to będzie znaczny wzrost produkcji samolotów w kraju w porównaniu z poprzednimi latami. Część tego wzrostu ma być napędzana przez ponowne uruchomienie i zwiększenie produkcji starszych modeli z czasów radzieckich, takich jak Tu-214 i Iljuszyn Ił-96.
Samoloty produkowane bez dostępu do zachodnich technologii (ewentualnie przy wsparciu chińskich dostawców) nie będą prezentować wysokiego poziomu technicznego, ani zapewniać wysokiego poziomu bezpieczeństwa. W przyszłości w Rosji loty będą znów ryzykiem.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami