TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2018-01-26 - W hotelach ibis gościła muzyka

Kampania "ibis. tu mieszka muzyka" dobiegła końca. Pomysł wykorzystania muzyki, jako jej motywu przewodniego oraz zaangażowanie gwiazdy muzycznej w roli ambasadorki przyniosły rezultaty, które przerosły pierwotne oczekiwania organizatorów.

reklama


Sukces kampanii - tysiące zaangażowanych internautów
Głównym celem projektu było wyłonienie w konkursie muzycznym grupy utalentowanych artystów. Dzięki nagrodzie, otrzymali oni możliwość rozwoju profesjonalnej kariery muzycznej. W ramach kampanii, rodzina hoteli ibis stworzyła także platformę ibis.com/tumieszkamuzyka, która posłużyła za miejsce komunikacji z internautami. Grupę docelową stanowiły przede wszystkim młode osoby zainteresowane muzyką, jednak dzięki szerokiej komunikacji, marka dotarła ze swoim przekazem nie tylko do millenialsów, ale także do starszych odbiorców. Udało się pokazać, że hotele mogą być miejscami, które zapewniają dobrą zabawę i niezapomniane chwile.

Ze względu na charakter projektu oraz grupę, do której kierowano komunikaty, w kampanii postawiono przede wszystkim na media społecznościowe (Facebook, Instagram, Snapchat oraz YouTube) oraz Internet.

O kolejnych etapach informowano poprzez kanały komunikacji online rodziny hoteli ibis. Zrealizowana została seria postów, materiałów wideo na Facebooku, publikacji na Instagramie oraz relacje live na Snapchacie. Wykorzystano także kanał Youtube: zgłoszenia należało przesyłać w formie linków do utworów artystów zamieszczonych w tym serwisie. W ciągu 3 tygodni, do konkursu zgłoszono ponad 300 piosenek, na które internauci oddali łącznie ponad 60 tysięcy głosów. Organizowano także konkursy dla fanów śledzących fanpage ibis Polska na Facebooku.

W kampanii "ibis. tu mieszka muzyka" zależało nam, aby dotrzeć z informacją o marce do millenialsów, zachęcić ich do aktywnego udziału poprzez różne działania, m.in. konkurs dla młodych talentów, głosowanie czy wspieranie zwycięzców. Zaproponowane przez nas treści okazały się atrakcyjne dla odbiorców, co przełożyło się na duże zasięgi kampanii w mediach, przede wszystkim internetowych i społecznościowych. Jesteśmy bardzo zadowoleni z efektów i z pewnością będziemy kontynuować komunikację naszej marki z oparciu o muzykę w najbliższym czasie. Jest to element długofalowej strategii hoteli rodziny ibis. - mówi Hanna Bernakiewicz, Manager Segmentu Hoteli Ekonomicznych na Europę Wschodnią w Grupie Hotelowej Orbis.

Przekaz na temat kampanii wzmocniony został również działaniami PR. Należało do nich między innymi prowadzenie biura prasowego, organizacja 2 briefingów oraz wizyty w studiu nagraniowym dla dziennikarzy. W okresie kampanii ukazało się łącznie prawie 150 publikacji na jej temat w radiu, prasie i w Internecie.

Na potrzeby projektu, w hotelu ibis Warszawa Ostrobramska, powstało studio nagraniowe, gdzie pod okiem producentów Universal Music zwycięzcy konkursu nagrali swoje autorskie utwory i otrzymali tym samym szansę na start muzycznej kariery.

Spośród uczestników udało się wyłonić grupę ciekawych artystów, którzy dostali szansę na realizację artystycznej pasji. Sarsa, ambasadorka kampanii wybrała zespoły Birches i Redford oraz wokalistów: Patrycję Roszczyk, Marię Bedyńską i Pawła Danielaka. Utwory nagrane w studiu przez zwycięzców zostały wydane w formie specjalnej płyty. Będą one także dostępne w systemie Jukebox by Deezer, na terenie hoteli rodziny ibis w całej Europie Wschodniej.

W hotelu ibis Warszawa Centrum odbył się koncert finałowy wieńczący projekt. Sarsie, ambasadorce kampanii oraz uczestnikom konkursu udało się wypełnić hotelową przestrzeń muzyką i stworzyć w nim wyjątkową atmosferę.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2018 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com