TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Jedna z największych firm przewozów promowych działających na Bałtyku, postawiła na chatbota, który nie tylko informuje klientów, ale buduje z nimi relacje. Jak wygląda kwestia dostępności kabin? Czy na miejscu są jakieś atrakcje dla dzieci? - na wszystkie pytania odpowie chatbot Unity Line - Olafsson.
reklama
Chatbot to coraz bardziej popularne narzędzie do komunikacji m.in. w sektorze transportowym - Testy pierwszego chatbota na lotnisku w Polsce.
"Branża transportowa jest bardzo konkurencyjna. W staraniach o klientów firmy prześcigają się w pomysłach na przyciągnięcie ich do siebie. Dla nas liczy się profesjonalna obsługa klienta" - zaznacza Maciej Grad, specjalista ds. marketingu Unity Line "Zdecydowaliśmy się na chatbota, bo to rozwiązanie, które oferuje klientom szybki sposób wyszukiwania potrzebnych informacji, a przy tym mniej stresujący, dzięki zebraniu wszystkich niezbędnych wiadomości w prostej konwersacji" - dodaje Grad.
Zamiast dzwonić na infolinię, klienci mogą natychmiast porozmawiać z chatbotem, aby otrzymać spersonalizowane porady, pasujące do ich preferencji, mające im pomóc w podjęciu decyzji o podróży. Chatbot Unity Line nie tylko odpowiada na najczęściej zadawane pytania przez użytkowników o każdej porze. Zapewnia również szybkie przejście do różnych kategorii na stronie www przewoźnika, takich jak cennik, rozkład jazdy, propozycje wycieczek itp.
"Tworzenie tego rodzaju konwersacyjnych relacji z konsumentami wpływa na coś więcej niż tylko satysfakcję z usługi. Chatboty zapewniają pasażerom większą kontrolę nad podróżą, bo klient ma w jednym miejscu informacje na temat przejazdu, który go interesuje. I w każdej chwili może do nich wrócić" - mówi Mariusz Pełechaty, Conversational Experience Director w KODA Bots, twórcy rozwiązania.
Klient, który rozmawia z chatbotem, może skorzystać także z opcji subskrypcji. Jeśli się na nią zdecyduje, otrzymuje pushletter z podziałem na preferencje - w zależności od tego czy podróżuje promem jako połączeniem tramwajowym, wycieczkowo czy grupowo. Dodatkową funkcją jest też możliwość zapisania się na specjalne alerty, które w razie potrzeby informują pasażerów o złych warunkach pogodowych i utrudnieniach, które mogą z nich wynikać.
Rozwiązanie wyposażono również w strefę agenta, pushletter dla partnerów Unity Line z całej Polski, sprzedających bilety na rejsy promami. Po zweryfikowaniu agenta za pomocą dwóch krótkich pytań, użytkownik staje się częścią specjalnej grupy, która otrzymuje regularne informacje, istotne do wykonywanego przez nich zajęcia.
Chatbot działa niecały miesiąc. Rozwiązanie wciąż podlega optymalizacji, ale już stało się bardzo ważnym elementem zarówno w obsłudze klienta, jak i komunikacji marki w mediach społecznościowych Unity Line.
Niestety można odnieść wrażenie, że w dobie dzisiejszych konsumentów nie potrafiących znaleźć informacji łatwo dostępnych na stronie www, a zadających pytających na Facebooku o każdej porze dnia i nocy, chatbot staje się wygodnym rozwiązaniem pozwalającym uniknąć dyżurów pracowników lub płacenia firmom zewnętrznym za obsługę.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami