TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-08-19 - Jakie są nowe trendy w branży winiarskiej?

Sztywny podział na kategorie napojów alkoholowych, jak piwo, wino lub wódka wydaje się odchodzić do przeszłości. Czy tradycyjne wino gronowe może być zatem spokojne o swoją pozycję?

reklama


Napoje alkoholowe na bazie wina, wino z dodatkiem soku lub owoców - to tylko niektóre z nowości przygotowanych przez branżę winiarską. Eksperci z największych firm zrzeszonych w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa zgodnie przyznają, ze wszelkiego rodzaju innowacje, mixy i połączenia, to jedne z głównych trendów obserwowanych w branży winiarskiej.

Światowy rozwój rynku win w kierunku napojów mieszanych związany jest z coraz powszechniejszym trendem convenience - mówi Jakub Nowak, Prezes firmy JNT Group. - Konsumenci lubią eksperymentować, szukają nowych smaków, a jednocześnie oczekują od rynku gotowych rozwiązań. Trend ten dotyczy zarówno win, jak i piw czy wódek. Dziś na półce win w sklepie znajdujemy nie tylko klasyczne wina, ale także rozbudowaną ofertę win aromatyzowanych oraz gotowych do spożycia drinków na bazie wina. Obecnie bardzo wysokie wzrosty, tuż za winami musującymi (mam na myśli prosecco), odnotowują właśnie wina aromatyzowane. Wszystko wskazuje na to, że ten segment będzie się dalej intensywnie rozwijał.

Oferta win aromatyzowanych oraz drinków na bazie wina doskonale odpowiada na potrzeby tej szerokiej grupy polskich konsumentów, którzy klasyczne wina wytrawne uważają za zbyt cierpkie, a chętnie sięgają po wina w słodszych wariantach smakowych - zauważa Jakub Nowak, Prezes firmy JNT Group S.A. - Polacy są niezwykle otwarci na nowe smaki i chętnie po nie sięgają. Rozwojowi tego segmentu win sprzyjają małe formaty, które ułatwiają próbowanie nowych smaków i rozszerzają trial produktowy.

Trend ten obserwuje także firma Henkell Freixenet Polska: Konsumenci szukają nowych smaków, czegoś, co doskonale orzeźwi, co wystarczy tylko schłodzić, bez konieczności posiadania i łączenia komponentów - mówi Anna Kalinowska, Dyrektor ds. Produkcji i Inwestycji w firmie Henkell Freixenet Polska Sp. z o. o .

Na innowacyjność stawia również firma AWE. Jak mówi jej Prezes - BartÅ‚omiej Sarecki, od dÅ‚uższego czasu przyglÄ…daÅ‚ siÄ™ rozwijajÄ…cemu siÄ™ w Polsce trendowi zdrowej żywnoÅ›ci. Od nieco ponad roku bardzo dokÅ‚adnie czytam etykiety produktów, na wÅ‚asnym przykÅ‚adzie bowiem zauważyÅ‚em, że wyeliminowanie niektórych skÅ‚adników, konserwantów czy też innych substancji, spowodowaÅ‚o znaczÄ…cÄ… poprawÄ™ mojego zdrowia. Wtedy zaczÄ…Å‚em siÄ™ zastanawiać, jaki produkt wprowadzić, aby zaoferować coÅ› klientom szukajÄ…cym czegoÅ› wiÄ™cej, niż tylko dobrego wina. I tak pojawiÅ‚a siÄ™ caÅ‚a linia produktów sygnowanych nazwiskiem mojej rodziny. Wino, o którym mowa to poÅ‚Ä…czenie wysokiej jakoÅ›ci wina gronowego czerwonego oraz intraktu z rÄ™cznie zbieranych w Polsce ziół. Jego podstawÄ… jest tradycyjna zielarska receptura.

Magdalena ZieliÅ„ska, Prezes ZwiÄ…zku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa, tak podsumowuje zmiany, które zachodzÄ… teraz na rynku: Oczekiwania mÅ‚odszych konsumentów znaczÄ…co wpÅ‚ywajÄ… na rozwój oferty firm winiarskich. MÅ‚odzi ludzie poszukujÄ… nowoÅ›ci i bez ograniczeÅ„ eksperymentujÄ… w obrÄ™bie różnych stylów, sÄ… nielojalni wzglÄ™dem kategorii. OczekujÄ… napojów ciekawych w smaku i atrakcyjnych wizualnie. ChcÄ… być zaskakiwani  innowacjami, a tradycyjna forma i sztywne reguÅ‚y nie majÄ… dla nich wielkiego znaczenia. Do tej pory winiarstwo byÅ‚o kategoriÄ… alkoholi o konserwatywnych reguÅ‚ach, teraz mÅ‚ode pokolenie konsumentów wymusza zmiany.

Jaka przyszłość czeka w tej sytuacji tradycyjne wino gronowe?

Wino gronowe to klasyka gatunku i może być spokojne o swoją pozycję - uważa Jakub Nowak, Prezes JNT Group S.A. - Rozwój kategorii win musujących czy aromatyzowanych nie ma na nie wpływu. Polskie społeczeństwo się bogaci, Polacy coraz więcej podróżują i chętnie sięgają po popularne na Zachodzie wina gronowe. Dzisiaj pijamy je nie tylko podczas uroczystych chwil, ale - podobnie jak w innych krajach Europy Zachodniej - do obiadu lub dla przyjemności. Chętniej też zamawiamy wina w restauracjach.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com