TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2024-10-23 - Niemiecka turystyka ma się dobrze

Udany sezon letni i dobry wizerunek marki wzmacniają perspektywy niemieckiej turystyki przyjazdowej - w sierpniu wzrost liczby noclegów o 5,7 procent.

reklama


Niemiecka Centrala Turystyki (DZT) wyciąga pozytywne wnioski dotyczące sezonu letniego. Według wstępnych informacji Federalnego Urzędu Statystycznego, liczba noclegów gości zagranicznych wzrosła w sierpniu o 5,7 procent do 10,1 mln w porównaniu z analogicznym miesiącem ubiegłego roku. W głównych miesiącach urlopowych, od czerwca do sierpnia, turystyka przyjazdowa wzrosła łącznie o 8,1 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Oznacza to, że ożywienie w okresie wakacyjnym wynosi 98 proc. w porównaniu z dotychczasowym, rekordowym rokiem 2019.

Pozostałe wskaźniki także potwierdzają utrzymującą się tendencję wzrostową: według badań MKG Consulting obłożenie hoteli w sierpniu wyniosło 68,4 procent, czyli było o 2,4 punktu procentowego wyższe niż w roku poprzednim. Jeśli chodzi o ruch lotniczy, Forward Keys odnotował w sierpniu 15,2 procentowy wzrost ilości przylotów międzynarodowych do Niemiec. Jak wynika z analizy Mastercard, wydatki turystów zagranicznych na konsumpcję w Niemczech były wyższe niż w analogicznym okresie 2023 roku, i to nie tylko w trakcie UEFA EURO 2024, ale także do końca sierpnia.
Pozytywny trend dla niemieckiej turystyki przyjazdowej potwierdza także międzynarodowa branża turystyczna: w panelu ekspertów branżowych DZT Travel Industry Expert Panel (TIEP) - kwartalnym badaniu ponad 250 międzynarodowych touroperatorów oferujących programy do Niemiec - odsetek CEO i kluczowych klientów, którzy pozytywnie oceniają swoją aktualną sytuację biznesową w odniesieniu do Niemiec, wzrósł w III kwartale 2024 roku do 57 procent - o 10 punktów procentowych więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, komentuje dotychczasowe wyniki: Popyt w sezonie turystycznym - wspierany przez duże wydarzenia, takie jak UEFA EURO 2024 czy występy międzynarodowych gwiazd, które odbyły się tego lata - był wyjątkowo wysoki, co odzwierciedla dużą atrakcyjność marki turystycznej Niemiec. Patrząc w przyszłość, pozytywne wartości marki w nowym Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2024 tworzą solidną podstawę dla dalszego jakościowego wzrostu. To odzwierciedla również postrzeganie w międzynarodowej branży turystycznej: w oparciu o bardzo dobre wskaźniki zadowolenia z ich aktualnej sytuacji biznesowej, 50 procent respondentów wyraża jeszcze większe oczekiwania biznesowe na najbliższe sześć miesięcy. Widzimy także, że branża turystyczna jest niezwykle wrażliwa na ogólne warunki panujące w Niemczech. Szczególnie odwoływane połączenia lotnicze, a także rosnące koszty energii, stanowią ryzyko dla konkurencyjności Niemiec jako celu podróży.

W Anholt Nation Brands Index (NBI) 2024 Niemcy prowadzą w rankingu 26 badanych krajów europejskich. W światowym porównaniu 50. wiodących gospodarczo krajów, Niemcy utrzymują drugie miejsce z 2023 roku - po Japonii i przed Włochami. Pozycja Niemiec jako kierunku podróży w międzynarodowej konkurencji jest wspierana przez awans w indeksie "Turystyka" z miejsca 11. na 10. NBI odnotował szczególny wzrost postrzegania marki w segmencie "Zabytki". W aspekcie "Ludzie" wizerunek Niemiec poprawia się drugi raz z rzędu: z 11. miejsca w 2022 roku, przez 9. miejsce w 2023 roku, do 8. miejsca w aktualnym rankingu.

Badanie Mastercard SpendingPulse Destinations to wskaźnik konsumpcji dla wydatków turystycznych, w którym dane sprzedażowe z sieci Mastercard są agregowane i modelowane wraz z szacunkami rynkowymi dla innych form płatności (w tym gotówki). NBI 2024, to badanie przeprowadzono w 50. krajach w okresie od 1 sierpnia 2024 r. do 10 września 2024 r.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com