TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2025-02-21 - POT promuje Polskę w Europie i USA

W dniach 14-16 lutego w Utrechcie odbyła się 20. jubileuszowa edycja targów turystyki rowerowej i pieszej Fiets en Wandelbeurs, po raz 17. z udziałem Polski. To najważniejsze wydarzenie targowe poświęcone turystyce aktywnej w Europie, przyciągające miłośników aktywnego wypoczynku oraz przedstawicieli branży turystycznej z krajów Beneluksu.

reklama


Polska oferta turystyki pieszej i rowerowej została zaprezentowana przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną, Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, Małopolską Organizację Turystyczną wraz z Velo Małopolska, Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną, Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną, Śląską Organizację Turystyczną, miasto Bielsko-Biała, Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego oraz Dom Polski Wschodniej z Brukseli.





Obecność na targach Fiets en Wandelbeurs jest dla Polski niezwykle istotna. Holenderscy turyści chętnie poszukują nowych miejsc do aktywnego wypoczynku. Zależy im na destynacjach bogatych przyrodniczo, dobrze skomunikowanych i dostępnych cenowo. Polska doskonale spełnia te kryteria - mówi Małgorzata Duijnmayer, koordynator Polskiego Stoiska z Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie.

Dużym zainteresowaniem odwiedzających targi cieszyły się atrakcje multimedialne przy stoisku narodowym. Odwiedzający mogli odbyć wirtualną podróż po szlakach rowerowych Polski wschodniej na specjalnie przygotowanych trenażerach oraz obejrzeć filmy promocyjne w kinie 5D. Ponadto, walory przyrodnicze Polski oraz możliwości aktywnego wypoczynku na szlakach pieszych i rowerowych były tematem dziesięciu prezentacji przygotowanych przez polskich ekspertów oraz holenderskich blogerów, którzy odwiedzili Polskę w ramach podróży prasowych. O dzikiej naturze opowiadał m.in. tropiciel wilków Łukasz Długowski, znany holenderskiej widowni m.in. ze styczniowego odcinka programu telewizyjnego "3 op Reis" emitowanego w holenderskiej telewizji publicznej NPO3.





Odwiedzający byli wyjątkowo zainteresowani trasami pieszymi i rowerowymi, zwłaszcza długodystansowymi, zadając konkretne pytania dotyczące bezpieczeństwa i dojazdu. Udział Podkarpackiego ROT w tej imprezie pozwolił lepiej poznać holenderskiego turystę i przygotować skuteczniejszą ofertę na przyszłość - twierdzi Anna Brzechowska, dyrektor Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.

Tegoroczna edycja targów przyciągnęła 24 tys. odwiedzających. Z danych organizatorów wynika, że 81% uczestników poszukiwało informacji o destynacjach, 67% interesowało się zakupem sprzętu outdoorowego, rowerów lub akcesoriów, a 64% przyszło specjalnie, by wysłuchać prezentacji. Holenderscy turyści najczęściej poszukiwali informacji o podróżach po Europie (83%), w tym po Polsce, oraz destynacjach krajowych (58%).

Natomiast Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago rozpoczął kampanię promującą polską kulturę, gastronomię i naturę w USA we współpracy z prestiżowym Smithsonian Media. W ciągu trzymiesięcznej kampanii ZOPOT planuje dotarcie do prawie miliona Amerykanów.

Nowa kampania promocyjna, realizowana przez ZOPOT w Chicago we współpracy z renomowanym Smithsonian Media, ma na celu zwiększenie świadomości na temat atrakcyjności turystycznej Polski wśród amerykańskich odbiorców. Dzięki wykorzystaniu cyfrowych formatów promocyjnych, kampania przedstawi bogactwo polskiej gastronomii, kultury, natury i architektury, wzbudzając zainteresowanie Polską jako wyjątkową destynacją turystyczną.

Kampania opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach cyfrowych, takich jak dynamiczne wideo pre-roll, wysokowidoczne jednostki typu slideshow oraz dedykowane wydania newslettera "Travel & Culture". Dzięki precyzyjnemu targetowaniu treści, kampania dotrze m.in. do 110 tysięcy subskrybentów newslettera Smithsonian Media, wśród których dominują osoby zainteresowane kulturą, podróżami oraz odkrywaniem nowych miejsc.

Wierzymy, że współpraca z Smithsonian Media pozwoli nam dotrzeć do odpowiednio dobranej grupy odbiorców, prezentując Polskę jako kraj pełen różnorodności, historii i nowoczesności podkreśla Magdalena Krucz, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej. Strategia kampanii zakłada nie tylko efektywną prezentację wizualnych i tekstowych treści reklamowych, ale także budowanie emocji i pozytywnych skojarzeń z Polską jako destynacją turystyczną. W kampanii szczególny nacisk położono na promocję kluczowych wydarzeń takich jak Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie czy Festiwal Wratislavia Cantans we Wrocławiu. Oprócz tego promowane będą również polskie atrakcje przyrodnicze, w tym Puszcza Białowieska, Mazury czy Tatry.

Cieszymy się, że możemy współpracować z Polską Organizacją Turystyczną przy nowej kampanii, która podkreśla unikalną gastronomię, kulturę, naturę i architekturę Polski - zaznacza Jaime Duffy, Dyrektor ds. Sprzedaży Turystycznej Smithsonian Media. Polska to kraj o niezwykłym dziedzictwie i różnorodności, który z pewnością przyciągnie uwagę naszych odbiorców.
Smithsonian Media to część Smithsonian Institution, jednej z najbardziej prestiżowych instytucji kulturalnych i edukacyjnych na świecie. Dzięki swojej szerokiej działalności medialnej, obejmującej Smithsonian Magazine, serwisy internetowe (SmithsonianMag.com), produkcję treści wideo oraz kampanie marketingowe, Smithsonian Media dostarcza wysokiej jakości treści o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i rozrywkowym. Współpraca z tym renomowanym partnerem pozwala Polskiej Organizacji Turystycznej na dotarcie do zamożnych i świadomych kulturowo odbiorców w Stanach Zjednoczonych.

»»»» Starsze informacje 2025-02-17 ««««


15 lutego 2025 roku ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW), którego inicjatorem i koordynatorem jest Poland Convention Bureau - Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej (PCB POT). Celem POT jest wdrożenie cyklicznego programu promocji Polski na okoliczność pozyskiwania i organizacji wydarzeń o charakterze promocyjnym realizowanych przez podmioty zewnętrzne.

Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW) stanowi narzędzie dla Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Podróży Motywacyjnych oraz Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, których funkcjonowanie określają odrębne regulaminy.

Celem Programu jest udzielenie przez PCB POT wsparcia profesjonalnym organizatorom spotkań i wydarzeń, Ambasadorom Kongresów Polskich oraz innym podmiotom, które aktywnie uczestniczą w procesie pozyskania do Polski międzynarodowych spotkań i wydarzeń biznesowych o charakterze kulturalnym, naukowym, politycznym, sportowym czy biznesowym.

Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń to drugi program, po Narodowym Programie Wsparcia dla Przemysłu Spotkań, wdrożony na początku 2025 roku.

Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń to program, którego celem jest wparcie naszej branży w aktywnym pozyskiwaniu spotkań i wydarzeń do Polski. To program pilotażowy, uwzględniający zarówno potrzeby branży, jak i zasoby merytoryczne oraz procedury regulujące gospodarkę finansową POT. Mamy nadzieję, iż wsparte przedsięwzięcia promocyjne przyczynią się do zwiększenia liczby międzynarodowych wydarzeń organizowanych w Polsce, wzmocnią pozycję naszego kraju jako atrakcyjnej destynacji dla spotkań biznesowych oraz pobudzą rozwój lokalnej gospodarki poprzez wzrost przyjazdowego ruchu turystycznego. Liczymy, że dzięki temu programowi uda się nie tylko skuteczniej konkurować o kluczowe wydarzenia, ale także zacieśnić współpracę z partnerami branżowymi i samorządami, tworząc stabilne fundamenty dla dalszego rozwoju sektora spotkań i wydarzeń w Polsce - powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau - Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej.

Promocyjny Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań w praktyce

Prawo aplikowania do Promocyjnego Programu Wsparcia dla Przemysłu Spotkań mają: