TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-08-17 - Kto może należeć do Polish Prestige Hotels?

Konsorcjum marketingowe Polish Prestige Hotels to jedno z ciekawszych przedsięwzięć w polskim hotelarstwie. Zapraszamy do zapoznania się z cyklem artykułów, mających przybliżyć nieco to zrzeszenie. Oto pierwszy z nich.

reklama


Korzenie jednego z najpopularniejszych w naszym kraju konsorcjów marketingowych Polish Prestige Hotels sięgają 1997 roku, kiedy to dzisiejszy Prezes Honorowy PPH, Kazimierz Kowalski, jako dyrektor hotelu Jan III Sobieski w Warszawie, zaproponował wybranym, niesieciowym hotelom, zorganizowanie marketingowego aliansu, w celu wzmocnienia konkurencyjności pojedynczych polskich hoteli poprzez nawiązanie współpracy między nimi w wybranych obszarach, w tym wspólnych działaniach promocyjnych, prosprzedażowych i zakupowych. Koncepcja tej formuły polegała na tym, aby w Grupie hoteli PPH, dyskontować efekt skali w zakresie relacji handlowych zrzeszonych obiektów z dostawcami usług dla hoteli, jak również na realizacji wspólnych działań marketingowych pod wspólną marką, którą stworzyła Grupa. Formuła aliansu strategicznego była i nadal jest rozwiązaniem, które pozwala umiejętnie wykorzystywać sieciowe efekty grupy, unikając jednocześnie jej słabości.

Założycielom zależało, aby zrzeszenie było elitarne, dlatego też do grupy PPH nie może należeć każdy hotel. By zachować elitarność Grupy, wprowadzona została opłata wpisowa oraz roczna z tytułu składki marketingowej, ale, co ważniejsze, dokładnie sprawdzany jest każdy obiekt aplikujący do PPH. Jeśli wyjątkowość zrzeszonych hoteli ma opierać się na profesjonalizmie świadczonych usług, musi być ona obiektywnie potwierdzona i regularnie sprawdzana.

Oczywiście żaden hotel nie daje gwarancji podtrzymywania wysokiej jakości usług cały czas, dlatego konieczne są cykliczne kontrole. W PPH rozwiązano to w sposób motywujący, czyli w formie konkursu. Hotele należące do Polish Prestige Hotels poddawane są co dwa lata anonimowej kontroli pod kątem oceny jakości świadczonych usług, w ramach Konkursu Jakości Usług. Jest to jedyny tego rodzaju konkurs w Polsce, przeprowadzany w grupie hotelowej.

Polish Prestige Hotels jest klasycznym konsorcjum marketingowym skupiającym hotele, które nie należą do globalnych sieci hotelowych, charakteryzują się wyróżniającym się standardem, jakością usług oraz rodzajem bazy usługowej, nie są konkurencyjne wobec siebie, mają standard na poziomie co najmniej trzech gwiazdek i w swojej zasadniczej linii programowej propagują dziedzictwo polskie i polską tożsamość kulturową.

Ciąg dalszy nastąpi

Komunikat firmy. Serwis nie odpowiada za treści nieredakcyjne.



Inne artykuły z cyklu:
Jakie korzyści mają obiekty zrzeszone w ramach Polish Prestige Hotels?



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com