TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2023-01-04 - Dlaczego Polacy chcą wyjeżdżać?

Co najbardziej motywuje Polaków do podróżowania? Dlaczego Polacy chcą wyjeżdżać, a nie spędzają urlopu w domu?

reklama


Odpowiedzi nie zaskakują - większość wskazuje eksplorowanie lokalnej kultury (niemal 59%) oraz chęć przeżycia przygody i poznania innych podróżników (prawie 44%) jako kluczowe bodźce. Na miejscu smakowanie lokalnej kuchni to czynność nr 1 dla niemal 69% respondentów z Polski. Co więcej, jak wskazują wyniki badań, Polacy uwielbiają uwieczniać regionalne przysmaki na zdjęciach i dzielić się nimi w mediach społecznościowych (ponad 32%) - w tym celu poszukują ciekawych kulinarnie miejsc, gdzie mogą zjeść i pokazać coś ciekawego.

Nowy rok może być nowym rozdziałem w podróżowaniu, a jego początek to świetny czas, by zastanowić się nad tym, co lubimy i jak byśmy chcieli go spędzić w podróży. Agencja badawcza Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com zapytała Polaków o to, co najbardziej motywuje ich do podróżowania oraz jak spędzają czas na miejscu.

Wyniki wskazują, że coraz więcej z nas zamiast słodkiego nic nierobienia wybrałaby aktywny wypoczynek, by przeżyć przygodę i poczuć adrenalinę (niemal 50% pokolenia gen-Z, ponad 45% osób w wieku 30-44 lata oraz 37% osób w wieku 45-59 lat). Kobiety (ponad 62%) zdecydowanie bardziej stawiają na eksplorowanie lokalnej kultury i stylu życia niż mężczyźni (54,5%). Jednocześnie 36% z nas koncentruje się na zwiedzaniu i docieraniu w znane miejsca, nie wchodząc w interakcje z mieszkańcami. Będąc na miejscu najchętniej oddajemy się kulinarnej degustacji, którą co trzeci respondent uwiecznia na zdjęciach, którymi dzieli się w mediach społecznościowych. Ponadto, lubimy się zmieniać w bacznych obserwatorów lokalnego życia i codzienności, popijając kawę w lokalnej kawiarni.

Dlaczego podróżujemy?



Co zawsze robimy, będąc na miejscu?

Wyniki badania Kiwi.com wskazują, że zdecydowana większość z nas, bez względu na wiek, oddaje się kulinarnym rozkoszom. Niemal 69% respondentów z Polski szuka ciekawych miejsc, oferujących pyszne jedzenie. A wszystko po to, aby co trzeci z nas mógł to uwiecznić na zdjęciu i podzielić się nim w mediach społecznościowych (ponad 32%).
Zdziwienia nie powinien budzić fakt, że przedstawiciele pokolenia Z spędzając wakacje uwielbiają zdawać z nich relację w kanałach społecznościowych - to istotna czynność dla ponad 27% z nich.
Ponad 38% ankietowanych wskazało, że uwielbia spędzać czas siedząc w lokalnej kawiarni i obserwując toczące się życie wokoło.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com