TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2017-06-21 - Gorąca kawa na wynos
Już co trzecia osoba pijąca kawę na mieście korzysta z oferty kawowej sklepów spożywczych i punktów sprzedaży. Gdzie Polacy najczęściej kupują kawę na wynos?
reklama
Najbardziej znaną i najczęściej odwiedzaną siecią sklepów oferujących kawę na wynos jest Żabka. Z oferty kawowej sklepów spożywczych najczęściej korzystają mężczyźni i osoby młode - do 29 roku życia - wynika z badania Cafe Monitor ARC Rynek i Opinia.
Rośnie liczba osób pijących kawę na mieście kilka razy w miesiącu i częściej - obecnie ten odsetek wynosi 83%, czyli 7 punktów procentowych więcej niż w roku ubiegłym. Co ciekawe, przybywa klientów, którzy spożywają kawę na mieście w pierwszej połowie dnia.
Najbardziej znaną siecią sklepów spożywczych oferujących kawę na wynos jest Żabka. Tam też klienci najczęściej kupują kawę. Jednocześnie, jeśli chodzi o smak napoju, zdecydowanie przoduje sieć 1 Minute.
Głównymi sieciami sklepów spożywczych/kiosków, w których klienci piją kawę przynajmniej raz w tygodniu są: Żabka (11%), Fresh Market (10%) oraz 1 Minute (9%). Głównymi motywami wyboru sklepu spożywczego lub punktu sprzedaży jako miejsca, gdzie konsumenci kupują kawę na wynos, są: przystępna lokalizacja, możliwość kupienia kawy po drodze, dobra jakość kawy oraz przystępna cena.
We wszystkich powyższych sieciach najczęściej wybieranym rodzajem kawy jest kawa latte. Wyjątek stanowią kioski i saloniki RUCHu, gdzie klienci nieco częściej deklarują zakup cappuccino.
Mieszkańcy dużych miast niemal na każdym kroku mają możliwość zakupienia kawy na wynos. W ostatnich latach pojawiały się i ciągle pojawiają się kolejne kawiarnie, kąciki kawowe na stacjach benzynowych, sklepach convenience, salonikach prasowych, czy automaty do kawy. W tym roku postanowiliśmy sprawdzić w naszym badaniu, na ile sklepy spożywcze są brane pod uwagę przy zakupie kawy na wynos. Okazuje się, że aż jedna trzecia respondentów - mieszkańców dużych miast pijących kawę na mieście - wybiera właśnie sklep spożywczy jako miejsce, gdzie można zakupić gorącą kawę. Oczywiście konsumpcja tej kawy różni się od konsumpcji kawy np. w kawiarniach sieciowych, gdzie można dodatkowo spotkać się z przyjaciółmi czy złapać chwilę oddechu. Jednak nasze badanie pokazuje, że sklepy spożywcze są ważnym graczem w rynku kawy na wynos - komentuje Dominika Grzyb, autorka raportu z ARC Rynek i Opinia.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami