TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2021-09-30 - KE: Linie lotnicze zobowiązały się do lepszego informowania pasażerów i terminowego zwrotu kosztów

W wyniku dialogu z Komisją Europejską i krajowymi organami ochrony konsumentów 16 dużych linii lotniczych zobowiązało się do lepszego informowania pasażerów i terminowego zwracania im kosztów w przypadku odwołania lotu.

reklama


W grudniu 2020 r. Komisja zaalarmowała organy odpowiedzialne za egzekwowanie przepisów w ramach współpracy w dziedzinie ochrony konsumentów (CPC), aby zajęły się praktykami kilku linii lotniczych w zakresie odwoływania lotów i zwrotu kosztów w kontekście pandemii COVID-19.

To dobra wiadomość dla konsumentów, że linie lotnicze współpracowały podczas negocjacji i zobowiązały się do przestrzegania praw pasażerów oraz poprawy komunikacji. W początkowej fazie pandemii niektóre linie lotnicze naciskały na pasażerów, oferując im kupony. Działały one wbrew unijnym zasadom ochrony konsumenta, co było nie do przyjęcia. Po naszych wspólnych działaniach cieszę się, że większość z nich zgodziła się teraz zwrócić te kupony. Wzywam władze do dopilnowania, aby pozostałe linie lotnicze również zaoferowały zwrot pieniędzy za takie bony. - powiedział unijny komisarz ds. sprawiedliwości, Didier Reynders.

Z zadowoleniem przyjmuję fakt, że większość zaległości w zakresie zwrotu kosztów została usunięta i że wszystkie zainteresowane linie lotnicze zobowiązały się do rozwiązania pozostałych problemów. Ma to zasadnicze znaczenie dla przywrócenia zaufania pasażerów. Od tego zależy ożywienie sektora transportu lotniczego. Dlatego też obecnie oceniamy również opcje regulacyjne mające na celu wzmocnienie ochrony pasażerów przed przyszłym kryzysem, jak przewidziano w naszej strategii zrównoważonej i inteligentnej mobilności. - dodała komisarz ds. transportu, Adina Valean.

Po zakończeniu rozmów z Komisją Europejską linie lotnicze podjęły następujące zobowiązania:


Sieć CPC zakończy obecnie dialog ze wszystkimi liniami lotniczymi, ale będzie nadal monitorować, czy zobowiązania są prawidłowo realizowane. Organy krajowe zdecydują, w jaki sposób rozwiązać nierozstrzygniętą kwestię bezzwrotnych kuponów, które zostały wręczone konsumentom w początkowej fazie pandemii. Sieć CPC będzie również wymieniać informacje na temat dochodzeń prowadzonych przez jej członków w sprawie ewentualnych nieuczciwych praktyk niektórych pośredników, zwłaszcza w zakresie sposobu informowania konsumentów o warunkach i opłatach za swoje usługi.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com