TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2022 rok jest dobry dla platformy Airbnb. Same przychody wzrosły o 36% (realnie 29% z uwagi na różnice kursowe). Jednak przed firmą stoją wyzwania.
reklama
Platforma w samym USA osiąga około 40% wpływów i w 2022 nastąpił wzrost o 24%. Natomiast w regionie Azji i Pacyfiku wpływy poszybowały w górę aż o 65 proc.(nie wracając jednak do maksimów sprzed pandemii). W Ameryce Południowej i Środkowej wzrost wyniósł 33 proc. (główna zasługa w tym wyników Meksyku i Brazylii), a w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce - o 20 proc.
Turyści w okresie lipiec-wrzesień kupili 99,7 mln noclegów i usług towarzyszących, wobec 79,7 mln rok wcześniej, a w pierwszych dwóch kwartałach br. łączna liczba rezerwacji przekraczała 100 mln.
Widać także wzrost cen, bo średnia cena noclegu i usługi wzrosła o 5 proc. - ze 149,15 do 156,44 dolara. Jednak sama wartość brutto zamówień urosła dużo bardziej, bo o 40% (31% po skorygowaniu różnic kursowych względem USD) do kwoty 15,6 mld dolarów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami