TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Czym jest Kabuki? Czy osoby, które odwiedziły Japonię miały okazję uczestniczyć w tego typu wydarzeniu? Od września japoński rząd postanowił wesprzeć turystykę poprzez promowanie show jakim Kabuki.
reklama
Kabuki - tradycyjny japoński teatr od września będzie specjalnie promowany by zwiększyć wydatki turystów. Narrator posługujący się językiem angielskim wyjaśnia zagranicznym widzom, jak cieszyć się występami Kabuki. Informuje, że bohaterowie w czerwonym makijażu "kumadori", są dobrymi postaciami, podczas gdy ci w niebieskim "kumadori" są czarnymi charakterami.
Pierwsze tego typu show odbyło się 4 września br. Wszystko rozpoczęło się o godzinie 19:30, 90-minutową kolacją, niedaleko Tokio Tower w centralnej części japońskiej stolicy Minato Ward. Event był skierowany dla osób pracujących w branży turystycznej by poznali produkt turystyczny. Cena dla turystów to 19.000 jenów (174 USD) za osobę, która obejmuje spektakl Kabuki, walkę na miecze oraz kolacje.
Kiedy pokazy zyskają coraz większą popularność, zapewnimy również całą oprawę w języku chińskim- powiedział Kenichi Okumura, prezes firmy konsultingowej Aryu Corp. z Tokio. Rząd zapowiada wsparcie wieczornych pokazów skupiających się głównie na tradycyjnej sztuce japońskiej.
Główny touroperator JTB Corp. rozpoczął współprace z japońskim zespołem Drum Tao, który zobligował się zapewnić 60 wieczornych występów w Tokio's Shinagawa Ward między 16 a 29 września.
JTB zaproponował organizację tradycyjnych spektakli tanecznych i innych tradycyjnych pokazów w głównym Abeno Harukas w Kintetsu Department Store w Osaka. W lipcu Okinawa Convention & Visitors Bureau rozpoczęło pokazy ludowego tańca "eisa" w prefekturze Okinawa w Urasoe i Ginowan. Spektakle rozpoczynały się o godz. 19.00 i były w dwóch językach: angielskim oraz japońskim.
Mimo że liczba turystów zagranicznych przyjeżdżających do Japonii stale rośnie, ich wydatki stoją w miejscu. W okresie od kwietnia do czerwca br. zagraniczny turysta zostawił średnio 149 000 jenów, co oznacza spadek o 20% w stosunku do okresu od lipca do września 2015 roku. Rząd zamierza zwiększyć wydatki do 200 000 jenów do 2020 r., jednak osiągnięcie tego celu staje się coraz trudniejsze.
Jak podaje Japońska Agencja Turystyki, jest niewiele atrakcji rozrywkowych, z których turyści zagraniczni mogą korzystać nocą w Japonii. Brak atrakcji w dziedzinie kultury przyczynia się do powolnych wydatków turystycznych. Jeżeli już są organizowane tradycyjne występy, to są zazwyczaj wykonywane tylko w języku japońskim.
O ile sklepy z pamiątkami są otwarte do późnych godzin nocnych i cieszą się popularnością wśród zagranicznych gości, to jednak rośnie popyt na programy rozrywkowe inne niż zakupy czy zwykła kolacja- mówi jeden z przedstawicieli JTB.
Broadway w Nowym Jorku czy Muzeum Luwr w Paryżu oraz inne obiekty turystyczne za granicą, które są otwarte nawet w nocy, cieszą się uznaniem wśród odwiedzających. W nawiązaniu do zagranicznych przykładów, agencja rozważa stworzenie filmów promocyjnych i przeznaczyła 120 mln jenów w swoim wniosku budżetowym na następny rok podatkowy. Agencja zamierza otworzyć stronę internetową w celu sprzedaży biletów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami