TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2022-09-06 - Widać ciężkie czasy dla branży gastronomicznej

Ostatnie wzrosty cen mediów i produktów oznaczają duże kłopoty dla lokali gastronomicznych. Zaś same lokale generują nie tylko wpływy do budżetu, ale także zapewniają miejsca pracy bezpośrednio i u dostawców żywności oraz wyposażenia.

reklama


Być może teraz początek czarnego scenariusza dla branży gastronomicznej można zaobserwować na przykładzie Dolnego Śląska, gdzie dzięki działalności blogu Wrocławskie Podróże Kulinarne odnotowane są zmiany i żywy obraz rynku wrocławskich lokali w ostatnich latach.

Jak podał WPK w sierpniu 2019 otarto 16 nowych lokali (łącznie 140 w okresie styczeń-sierpień 2019), a zamknięto 3 lokale. W sierpniu 2020 otwarło się 27 nowych lokali (łącznie 123 lokale w 2020 styczeń-sierpień), a zamknęły się 2. W sierpniu 2021 otwarto się 20 lokali (łącznie 91 lokali w 2021 styczeń-sierpień), a zamknięto 1. I wreszcie w sierpniu 2022 otwarto 13 lokali (łącznie 105 lokali w 2022 styczeń-sierpień), ale zamknięto 16 lokali. Szczegóły można znaleźć na stronie bloga wroclawskiejedzenie.pl

Piotr Gładczak napisał, że sierpień 2022 jest pierwszym miesiącem w 8 letniej historii zestawienia, gdy liczba zamknięć przekroczyła liczbę otwarć. Będziemy śledzić kolejne miesiące, bo choć statystyki blogu są lokalne, to jednak dają realny obraz sytuacji z dużego miasta w Polsce.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com