TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2018-11-07 - Sprzedaż przyszłorocznych wyjazdów wreszcie ruszyła do przodu?
Miniony tydzień okazał się łaskawy dla touroperatorów, sprzedaż przyszłorocznych ofert zanotowała dwucyfrowy wzrost. Ostatni weekend października zakończył rok turystyczny 2017/2018.
reklama
44 tydzień br. (29.10- 04.11) był optymistyczny dla biur podróży. Liczba klientów w salonach wzrosła o 27,9% w stosunku do tego samego okresu w 2017 roku. Sprzedaż przyszłorocznych wyjazdów była 26,8% wyższa i po ciężkich ostatnich tygodniach, znów wyszło słońce. Analizy dokonał Polski Związek Organizatorów Turystyki na podstawie danych z systemu rezerwacyjnego MerlinX. Największy bo aż 32% wzrost zainteresowania zanotowały imprezy lotnicze. Wzrost dynamiki o 21,7% notują również wyjazdy autokarowe. Mniejszym zainteresowaniem niż przed rokiem cieszyły się wycieczki z dojazdem własnym.

W analizowanym tygodniu najwięcej rezerwacji przypadło Antalyi, Hurghadzie, Marsa Alam, Bodrum oraz Zakintos. W krajowym rankingu na pierwszym miejscu Turcja, na drugiej pozycji Grecja. Egipt zamyka pierwszą trójkę. Ceny utrzymują się w miarę na jednym poziomie.

PZOT dokonał również analizy sezonu 2017/2018 jako całości. W sezonie2017/2018 liczba klientów w biurach podróży była wyższa o 19,6% w porównaniu do sezonu 2016/2017.

Największy procentowy udział w sprzedaży notuje Grecja z wynikiem 31,5%. Następnie Turcja z 14,1% udziałem oraz Hiszpania z 10,8%. Tak jak w zestawieniu z tygodnia 43., największy wzrost sprzedanych wyjazdów przypada Tunezji z wynikiem o 247,8% lepszym aniżeli w sezonie 2016/2017. Wyspy Zielonego Przylądka notują wzrost o 115,9% a popularna w tym sezonie Turcja 110,2% skok. Albania natomiast sprzedawała się o 68,7% lepiej niż w sezonie poprzednim.
Cały raport dostępny poniżej
Możesz także pobrać plik: turinfo_20181107_booking_report_t19_44_2018.pdf
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2025 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami