TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W rankingu Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI) 2022 Niemcy po raz szósty z rzędu i po raz ósmy od 2008 roku zajmują czołowe miejsce w rankingu 60 krajów świata.
reklama
Niemcy osiągnęły rekord: żaden inny kraj nie znalazł się na pierwszym miejscu sześć razy z rzędu od czasu pierwszego badania przeprowadzonego przez NBI w 2008 roku. W tym roku na drugim i trzecim miejscu plasują się Japonia i Kanada. Niemcy jako cel podróży z powodzeniem budują dobry image nawet w tak niestabilnym okresie inflacji, kryzysu gospodarczego, przezwyciężania następstw pandemii i konfliktów geopolitycznych.
Petra Hedorfer, prezes zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT): W obliczu obecnych wyzwań konkurencja między kierunkami turystycznymi jest coraz silniejsza, dlatego tym ważniejszy jest mocny wizerunek. NBI, dzięki analitycznemu przetwarzaniu danych i połączeniu z innymi badaniami rynkowymi, dostarcza nam cennych informacji na temat strategicznej pozycji naszego marketingu. W nadchodzącym roku, włączając nasze kluczowe obszary działania: cyfryzację i ekologię, będziemy kontynuować pozycjonowanie Niemiec jako zrównoważonego celu podróży.
W kategoriach związanych z turystyką, Niemcy uzyskały wyjątkowo dobre wyniki w tematach "Budynki historyczne", "Miasta" i "Kultura współczesna" (każdy 7. miejsce), a także "Dziedzictwo kulturowe" (9. miejsce). Niemcy jako kierunek turystyczny są postrzegane takimi przymiotnikami jak "edukacyjny" (42% wskazań), "fascynujący" (32%), czy " ekscytujący" (30%).
Także inne badania potwierdzają doskonałą pozycję Niemiec jako zrównoważonego miejsca docelowego do wypoczynku. Niemcy zajmują 6. miejsce w rankingu SDG Index, który pokazuje postępy poszczególnych krajów w osiąganiu celów klimatycznych określonych przez ONZ oraz 5. miejsce w rankingu Travel & Tourism Development Index Światowego Forum Ekonomicznego. W rankingu YouGov Travel & Tourism Sustainability Ranking, Niemcy znalazły się w pierwszej 10. wszystkich krajów europejskich.
W badaniu IPK International przeprowadzonym na zlecenie DZT we wrześniu 2022 r. na 27 rynkach źródłowych ważnych dla niemieckiej turystyki przyjazdowej, turyści zagraniczni na całym świecie oceniali zakres ofert pod względem ochrony klimatu i środowiska, a także zrównoważonego rozwoju. W tej analizie Niemcy zajęły 3. miejsce - za Szwajcarią i Szwecją, a przed Danią, Francją i Austrią.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami