TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Rok temu byli na weekend, teraz wracają na tydzień. Turyści z Czech i innych krajów europejskich pokochali polskie morze. Nawet 20% wzrost ilości turystów z Czech rok do roku odnotowywany jest w polskich hotelach nadmorskich. To efekt dobrej opinii o polskiej bazie turystycznej, ale i coraz łatwiejsza komunikacja drogowa między Polską, a Czechami.
reklama
Polacy jeżdżą na weekendy do Pragi, a Czesi nad polskie morze. Taka "wymiana" turystyczna jest niesamowicie interesująca i pokazuje, że nasz potencjał turystyczny rośnie. Hotelarze z którymi rozmawiałam mówią, że Czesi czy Węgrzy, którzy rok temu przyjechali nad morze na weekend, teraz wracają na tydzień mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
Czy możemy już mówić o "czeskim szturmie" nad polskim morzem? Nie, ale jesteśmy na dobrej drodze, by sezon 2024 był rekordowy pod kątem ilości obsłużonych gości z innych krajów niż Niemcy. Coraz częściej odwiedzają nas właśnie obywatele Czech, ale nie brakuje także turystów z Węgier, Słowacji, a nawet Bułgarii, czy Rumunii.
Województwo zachodniopomorskie lata pracowało na to, by wykreować produkty turystyczne, które będą w stanie konkurować o uwagę turystów z całej Europy. Mamy naprawdę świetną bazę hotelową, szerokie plaże, bardzo atrakcyjny sektor medical oraz wellness. Co więcej, dla osób, które lata wypoczywały w gorącej Hiszpanii zmienny klimat polskiego wybrzeża nie musi być wadą mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
Trwający sezon turystyczny zapowiada się bardzo dobrze. Mamy hotele z obłożeniem powyżej 80-90%. Dominują turyści krajowi, ale widzimy, że rośnie ilość turystów z innych krajów, co jeszcze bardziej motywuje nas do działań promocyjnych. Musimy dumnie prezentować naszą turystykę i atrakcje w całej Europie dodaje Hanna Mojsiuk.
Eksperci radzą, aby docierać z naszą ofertą turystyczną do Skandynawów. Świnoujście pozostaje głównym kurortem nadmorskim, który jest wybierany przez wypoczywających w województwie zachodniopomorskim. Eksperci zwracają jednak uwagę na rosnącą rolę Międzyzdrojów, Kołobrzegu, Rewala, Międzywodzia czy Mielna. Goście zagraniczni w hotelach sieci Zdrojowa Hotels to przede wszystkim nasi sąsiedzi z Niemiec, szczególnie w Świnoujściu i Kołobrzegu. Na drugim miejscu plasują się Czesi i tutaj widzimy wzrost rezerwacji, zarówno nad morzem jak i w górach, porównując z rokiem ubiegłym. Trzecia grupa to Skandynawowie, ale w tym przypadku potencjał nie jest wystarczająco wykorzystywany, dlatego warto zmobilizować branżę turystyczną, POT, ale też lokalne organizacje do promocji naszej części wybrzeża właśnie na rynku skandynawskim. mówi Małgorzata Jaszkiewicz dyrektorka ds. Public Affairs Zdrojowa Invest, człokini prezydium Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.
W ostatnim czasie mówi się o tym, że kurorty górskie są odwiedzane przez turystów z Emiratów Arabskich, czy innych egzotycznych krajów. Póki co, w tym sezonie, nad morzem nie odnotowano wielu takich wizyt. Naszym podstawowym klientem zagranicznym wciąż pozostają klienci z Niemiec dla których Świnoujście jest interesującym miejscem, atrakcyjnym pod względem pasa plaży i ważnym również z leczniczego czy relaksacyjnego punktu widzenia. Znaczna większość klientów SPA, stref wellness, masaży czy zabiegów medycznych w nadmorskich hotelach latem to właśnie klienci z Niemiec, którzy po wakacjach oczekują nie tylko plaży, ale i regeneracji fizycznej mówi Grzegorz Dobosz, właściciel Hotelu Hamilton w Świnoujściu.
Eksperci Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie przekonują, że wzrost obecności turystów z Czech, Słowacji, Węgier czy innych europejskich krajów w ostatnich dwóch latach znacząco wzrósł. Nie da się jednak ukryć, że to krajowi turyści stanowią wciąż dominującą część osób przebywających w hotelach i w pensjonatach.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami