TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W związku z tym, że w 2018 roku firma obchodzi 35-lecie działalności, a także biorąc pod uwagę szereg zmian w organizacji firmy, jak i samej ofercie, postanowiono zmienić dotychczasowy znak firmowy oraz oklejenie autokarów.
reklama
Odświeżenie wizerunku zewnętrznego firmy ma pokazać kierunek, w jakim firma podąża, a nowe logo ma być symbolem tych zmian. Poniżej informacja jak na przestrzeni lat logo Sindbad przechodziło przeobrażenia.
Książkowa inspiracja
Pierwszy znak firmowy inspirowany był postacią sławnego bohatera cyklu historii o żeglarzu i kupcu z Ksiąg tysiąca i jednej nocy. Logo poza nazwą firmy składało się z wizerunku małego chłopca w turbanie na głowie, charakterystycznej postaci Sindbada z bajki, który trzymał w ręku flagę. Kilka lat później zmianie uległa czcionka napisu Sindbad, na charakterystyczny, stosowany przez wiele kolejnych lat krój Chalk.
Epoka sześciokąta
Na początku lat dziewięćdziesiątych z logo zniknęła postać Sindbada Żeglarza, który został zastąpiony pięcioma sześciokątami o różnej wielkości i czterech kolorach - granatu, błękitu, turkusu i szarości. Nazwa firmy pozostała w niezmienionej czcionce, ujednolicono jednak jej kolor. Od tej pory Sindbad w kwestii znakowania autokarów i większości materiałów reklamowych, stosował kolor szary, który symbolizuje dobrą organizację i prostotę, a ponadto szarość była na tyle elastycznym kolorem, że dobrze współgrała z różnobarwnymi sześciokątami.
Połączenie sił - wizualny kompromis
Połączenie sił firm Sindbad i Eurobus w maju 2016 roku pociągnęło za sobą konieczność zmiany systemu identyfikacji wizualnej na autokarach i materiałach promocyjnych. Wspólna oferta nadała byt logo złożonemu z nazw Sindbad i Eurobus w kolorze granatu, z zachowaniem oryginalnego fontu obydwu marek. Natomiast firma Sindbad jako odrębny podmiot, nadal identyfikowała się sześciokątami w towarzystwie szarego logotypu Sindbad.
Rewolucja z nawiązaniem do tradycji
Chcąc nawiązać do wieloletniego logo, w nowym znaku zachowano podobną kolorystykę. Nadal dominującymi kolorami są turkus, szarość, granat i błękit. Trzy pasy: turkusowy, szary i granatowy - tworzą sygnet nowego logo, który ma kształt sześciokąta, wykazując silną więź z historią. Jasny odcień niebieskiego z jednego z dotychczasowych sześcianów, zastosowano w nowym logotypie, nadając całości świeżego wyglądu. Nowoczesność i lekkość logotypu oraz charakterystyczny sygnet firmowy mają stać się elementem nowej identyfikacji wizualnej Sindbada.
Nowe logo stało się elementem odświeżonego oklejenia autokarów wchodzących w skład floty platformy Sindbad. Autokary Sindbada zawsze charakteryzowały się prostym, stonowanym, a jednocześnie rozpoznawalnym brandingiem, tak też jest w przypadku nowej wersji oznakowania. Na obu bokach pojazdu znajduje się duże logo w wersji poziomej, składające się z sygnetu i logotypu, dodatkowo uzupełnieniem logo jest błękitna linia biegnąca na wysokości logotypu wzdłuż całego autokaru. Nowe logo umieszczone jest również na przednim pasie autokaru. Na tylnej części pojazdu umieszczony jest jedynie duży sygnet firmowy oraz adres strony internetowej www.sindbad.pl.
Ponadto na obu bokach autokaru umieszczone jest mniejsze logo "Partner of Eurolines" mówiące o nawiązaniu współpracy Sindbada z europejską organizacją Eurolines. Zakończenie procesu zmiany brandingu wszystkich autokarów planowane jest do końca grudnia br.
Najnowszy model piętrowego autokaru Setra S 531 DT, pierwszy w Polsce
Sindbad z Opola jest pierwszą firmą w Polsce i jedną z pierwszych w Europie, do której trafi najnowszy produkt koncernu Daimler - dwupokładowa Setra S 531 DT. Autokar ten jest o 11cm dłuższy od swojego poprzednika S 431 DT, a także charakteryzuje się niższym do 10% spalaniem. Nowa Setra wyposażana jest seryjnie w bardzo trwałe reflektory LED oraz najnowszy system hamowania awaryjnego Active Brake Assist 4 (ABA 4), dodatkowo układ wzbogacono o możliwość rozpoznawania pieszych z automatyczną reakcją hamowania. Nowy model Setry będzie 28 autokarem dwupokładowym w platformie Sindbad. Autokar aktualnie zjechał z linii produkcyjnej i w najbliższych 2 - 3 tygodniach przyjedzie do Opola.
Najnowsza Setra S531DT jest jednym z 15 nowych autokarów turystycznych, jakie Sindbad zakupił w 2018 roku. W tegorocznych zakupach znajdują się takie modele jak: 515HD (4szt.), 516HD (1szt.), 517HD (5szt.), 519HD (1szt.), 516HDH (1szt.), 517HDH (1szt.) oraz pierwszy w Polsce 531DT (1szt.).
Tegoroczna inwestycja o wartości ponad 20 milionów złotych jest wspólnym projektem firmy z Opola oraz jej partnerów, realizujących wspólnie międzynarodowe przewozy w ramach regularnych linii autokarowych. Aktualnie platforma Sindbad dysponuje flotą ponad 300 komfortowych autokarów turystycznych.
Nowy Sindbad Port Opole
W listopadzie 2018 roku platforma Sindbad zmienia lokalizację swojego głównego hub-u przesiadkowego na południu Polski z Gliwic na Opole. W związku z optymalizacją tras przejazdu i czasów pracy kierowców najdogodniejszą lokalizacją stało się właśnie Opole. Z uwagi na fakt, że obecny dworzec autobusowy jest za mały, aby pomieścić wszystkie autokary, a ponadto w niedługim czasie będzie całkowicie przebudowywany, firma wybrała inne miejsce w Opolu, oddalone od dworca głównego o około dwa kilometry. Nowy punkt odpraw, nazwany Sindbad Port Opole o powierzchni 1,77ha położony jest przy ul. Braci Kowalczyków (dawniej Obrońców Stalingradu). Teren ten zostanie rozbudowany o pawilon, w którym powstaną kasy biletowe, poczekalnia, punkt informacji i toalety. Dla podróżnych powstanie również zadaszenie przy stanowiskach przesiadkowych oraz miejsca parkingowe i chodniki. Na terenie nowego hub-u Sindbada powstanie 36 miejsc postojowych dla autokarów oraz 80 dla samochodów osobowych.
Z usług Sindbad Port Opole korzystać będą mogli również inni przewoźnicy międzynarodowi oraz autokary krajowe linii dalekobieżnych.
Nowa wersja strony internetowej www.sindbad.pl
Najnowsza odsłona witryny internetowej firmy Sindbad została przygotowana przez firmę Voyager z Katowic, operatora głównego systemu rezerwacyjnego platformy Sindbad. Witryna została stworzona w oparciu o najnowsze dostępne technologie, a zaprojektowana została tak, aby korzystanie z niej było intuicyjne i proste zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych takich jak tablet czy smartfon.
Nowa wyszukiwarka połączeń
Całkowicie zmieniony został sposób wyszukiwania połączeń, który może zostać przeprowadzony zarówno przez wyszukiwarkę, jak i dynamiczną mapę połączeń. W pierwszym kroku wyszukiwania klient wybiera datę wyjazdu, miasto wyjazdu, miasto docelowe, rodzaj taryfy (dorosły, dziecko, młodzież lub senior), ewentualnie datę powrotu lub wybiera opcję biletu Open. Z wyświetlonych wyników wyszukiwania klient zaznacza wybrany bilet, który dodawany jest do koszyka zakupów,
w ten sposób można nabyć kilka biletów na różne daty i różne trasy przejazdu. System uwzględnia też zniżki wynikające z posiadania Karty Stałego Klienta Sindbad.
Dynamiczna mapa punktów sprzedaży biletów
Drugim bardzo ważnym elementem nowej witryny jest wyszukiwarka i mapa punktów sprzedaży, biur agencyjnych prowadzących sprzedaż biletów platformy Sindbad. Aby znaleźć punkt sprzedaży wystarczy skorzystać z mapy lub wyszukać biuro według wybranego miasta, a nawet ulicy. To narzędzie jest doskonałą pomocą dla klientów, którzy pomimo wyszukania połączenia na stronie internetowej, chcą dokonać zakupu biletu w tradycyjnym biurze podróży lub kasie biletowej.
Zaawansowany "Profil Klienta" z dostępem do lokalizacji autokaru
Kolejną nowością na stronie jest Profil Klienta. Po zarejestrowaniu się klient zyskuje: dedykowany numer Infolinii, wcześniejszy dostęp do promocyjnych ofert, informacje o punktach sprzedaży w swoim regionie, dostęp do lokalizacji swojego autokaru na godzinę przed podróżą i w trakcie całego przejazdu, przypomnienie o zbliżającym się wyjeździe, dostęp do historii wszystkich swoich biletów z odbytych podróży i możliwość dokonywania nieodpłatnie wszelkich operacji na biletach, przez 24 godziny/dobę.
Na nowej stronie znajdziemy również zakładkę dotyczącą wynajmu autokarów, a także wiele innych informacji związanych z świadczonymi przez Sindbad sp. z o.o. usługami.
Nowość - aplikacja mobilna Sindbad Online
Sindbad Online to nowoczesna aplikacja mobilna dedykowana wszystkim klientom firmy, chcącym uzyskać łatwy dostęp do oferty korzystając z tableta lub smartfona. Obecnie interfejs przygotowany jest do urządzeń mobilnych posiadających system Android. Firma nie zapomniała jednak o użytkownikach sprzętów z logo Apple - trwają intensywne prace nad przygotowaniem wersji dla systemu iOS. Korzystanie ze wszystkich dostępnych funkcji aplikacji wymaga dostępu do Internetu. Przejrzysty wygląd oraz podział na cztery moduły ułatwia poruszanie się i odnajdywanie przez użytkownika interesujących go funkcji. Aplikacja dostępna jest do pobrania w sklepie Google Play pod nazwą Sindbad Online.
Jakie funkcjonalności kryją się w poszczególnych modułach?
Moduł KUP BILET - w tym miejscu otrzymujemy szybki dostęp do całej naszej siatki połączeń, a więc ponad 700 miast w całej Europie, wyszukanie połączenia możliwe jest za pomocą wyszukiwarki, bądź za pomocą mapy wraz z lokalizacją przystanków. Aplikacja umożliwia sprawdzenie dostępnych połączeń, rozkładu jazdy, miejsca przystanku oraz ceny, a także nabycie biletu wraz z ubezpieczeniem turystycznym.
Moduł PUNKTY SPRZEDAŻY - umożliwiający wgląd w listę ponad 2000 biur posiadających w sprzedaży bilety firmy Sindbad na terenie całej Europy. Funkcja widoku z mapą, wyszukiwania według miast oraz opcja z prezentacją najbliższego punktu sprzedaży, pozwala na szybkie zlokalizowanie ulubionego agenta. Aplikacja umożliwia również wyznaczenie trasy z miejsca aktualnej pozycji urządzenia do wskazanego biura agencyjnego.
Moduł TWOJA PODRÓŻ -tu znajdują się informacje dotyczące Twojej najbliższej podróży wraz z dostępem wszystkich aktywnychbiletów oraz możliwością dokonywania bezpłatnych zmian na nich przez 24 godziny/dobę.
Moduł MOJE KONTO- oferujący możliwość utworzenia Profilu Klienta, gdzie użytkownik ma wgląd m.in. w historię swoich biletów oraz bilety związane z nadchodzącą podróżą. Ponadto zarejestrowanie się na profilu pozwala na dostęp do narzędzia BUS INFO, dzięki któremu pasażer, na godzinę przed planowym odjazdem, może podejrzeć lokalizację oraz numer swojego autokaru. Podgląd bieżącej lokalizacji autokaru dostępny jest również w trakcie trwania podróży.
Wiadomości tekstowe SMS do klientów
Proces cyfryzacji postępuje niezwykle szybko, przez co firmy chcąc unowocześniać swoje usługi, zobligowane są do podążania za wyznaczanymi trendami. Dlatego od jakiegoś czasu pracowano nad kilkoma rozwiązaniami cyfrowymi, które sukcesywnie wdrażano. Jednym z nich jest narzędzie do wysyłania komunikatów SMS do pasażerów. Po każdym zakupie biletu klient automatycznie otrzymuje wiadomość tekstową potwierdzającą zakup biletu, ponadto na dzień przed wyjazdem oraz powrotem, otrzymuje również SMS z przypomnieniem godziny i miejsca wyjazdu. W dalszych krokach będzie automatyczna wysyłka smsów informująca o możliwych opóźnieniach autokarów oraz ewentualnych zmianach w rozkładach jazdy, takich jak zmiana przystanku czy godziny wyjazdu. Od momentu wdrożenia tego rozwiązania w maju tego roku, wysłano już do klientów ponad 400 tysięcy wiadomości SMS.
Oferta Polonus Warszawa w sieci sprzedaży Sindbad
W najbliższych dniach w sieci sprzedaży Sindbad oraz na stronie internetowej www.sindbad.pl dostępne będą połączenia na liniach zagranicznych realizowanych przez Polonus z Warszawy. Obie strony prowadzą intensywne prace nad wdrożeniem kompleksowej wymiany danych o swoich połączeniach, co umożliwi sprzedaż pełnej oferty zarówno w systemie Polonus jak i Sindbad.
Aktualnie w skład platformy Sindbad wchodzi 28 przewoźników realizujących własne linie międzynarodowe oraz grupa ponad 30 przewoźników realizujących przewozy jako podwykonawcy Sindbada. Łącznie grupa posiada flotę ponad 300 autokarów. Firma oferuje przejazdy do 28 krajów w Europie, a obsługiwane trasy obejmują ponad 700 przystanków. W tym roku Sindbad świętuje 35-lecie działalności.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami