TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2022-04-29 - Accor publikuje wyniki finansowe za I kwartał

Grupa Accor opublikowała wyniki finansowe za I kwartał 2022 roku.

reklama


Wyniki Accor w pierwszym kwartale 2022 roku wskazują na wyraźny wzrost koniunktury i nową dynamikę w turystyce, usługach gastronomicznych i rozrywce, a także silny popyt na marki lifestyle i luksusowe. Dzisiejsze trendy w połączeniu z powrotami podróży napawają optymizmem na najbliższe miesiące. Nasze marki są atrakcyjne, idealnie pozycjonowane, a rozbudowany ekosystem hotelowy, który zbudowaliśmy w ciągu ostatnich lat, przyciąga coraz większą liczbę gości, inwestorów i partnerów biznesowych. W nadchodzących miesiącach będziemy nadal koncentrować wysiłki na rozwoju i rozbudowie naszego portfolio marek oraz docieraniu do coraz większej grupy klientów. - skomentował wyniki CEO grupy Accor Sebastien Bazin.

Działalność Accor odbijała się sekwencyjnie w każdym kwartale od II kwartału 2021 r. W styczniu wariant Omikron koronawirusa spowodował jedynie krótkotrwałe zahamowanie, a ożywienie widoczne w lutym nabrało tempa w marcu. Odzwierciedla to zarówno utrzymujący się wzrost liczby krajowych gości biznesowych i turystycznych, a także ponowne otwarcie granic, które przyspieszyło powrót podróżnych z zagranicy. Towarzyszył temu gwałtowny, spowodowany zaostrzonym popytem oraz inflacją wzrost cen, które już od 4 miesięcy z rzędu w całej Grupie utrzymują się powyżej poziomu z roku 2019.

W pierwszym kwartale 2022 r. Accor otworzył 26 hoteli, oferujących około 3 700 pokoi, co oznacza wzrost netto sieci o 2,5% w okresie dwunastu miesięcy. Na koniec marca 2022 r. Grupa dysponowała portfelem 777 849 pokoi (5 304 hotele) oraz potencjałem na około 212 000 pokoi (1 304 hotele).

Na rok 2022 Grupa potwierdza swoją prognozę wzrostu netto sieci o 3,5%.


Grupa odnotowała przychody w pierwszym kwartale 2022 r. w wysokości 701 mln euro, co oznacza wzrost o 85% według danych porównywalnych (LFL) w porównaniu z pierwszym kwartałem roku poprzedniego. W podziale na rodzaje działalności, wzrost ten rozkłada się na 105% wzrost w przypadku HotelServices i 52% w przypadku Hotel Assets & Other. Wskaźnik RevPAR spadł o 25%, a spadek w ujęciu like-for-like w porównaniu z I kwartałem 2019 r. wyniósł 23%.

Zmiany w zakresie konsolidacji (przejęcia i zbycia) przyniosły pozytywny wkład w postaci 13 mln euro, głównie dzięki integracji spółek, które obecnie wchodzą w skład Ennismore w ciągu 2021 r.

Efekty walutowe miały pozytywny wpływ w wysokości 18 mln euro, głównie ze względu na dolara amerykańskiego (+7%).

Przychody w dziale Management & Franchise (M&F) wyniosły 158 mln euro, co oznacza wzrost o 106% według danych porównywalnych w porównaniu z I kwartałem 2021 r. (+7%). (spadek o 33% w porównaniu z I kwartałem 2019 r.), przy czym wyniki w poszczególnych regionach
wyniki w poszczególnych regionach są skorelowane z ożywieniem działalności w badanych krajach.

Spadek przychodów M&F w porównaniu z RevPAR (spadek o 25% w porównaniu z I kwartałem 2019 r.) można przypisać większemu spadkowi opłat motywacyjnych opartych na marży operacyjnej hoteli marży operacyjnej hotelu generowanej z umów o zarządzanie.

Skonsolidowany wskaźnik RevPAR wzrósł w I kwartale 2022 r. ponad dwukrotnie (o 108%, zgodnie z raportem) w porównaniu w porównaniu z I kwartałem 2021 r., ale nadal był niższy o 25% w porównaniu z I kwartałem 2019 r.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com