TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Niektórzy rosyjscy przewoźnicy rozważają założenie spółek-córek z siedzibą w Turcji, aby obejść sankcje, które po inwazji na Ukrainę uniemożliwiły im leasing samolotów i dostęp do infrastruktury technicznej i naprawczej - donosi Bloomberg.
reklama
Jak podaje amerykańska agencja, Pegas Touristik, który jest właścicielem Nordwind Airlines, oraz Anex Tourism Group, która obsługuje Azur Air, rozważają założenie nowych linii lotniczych w Turcji i przeprowadziły rozmowy z firmami leasingowymi na temat pozyskania samolotów.Obaj przewoźnicy głównie przewożą rosyjskich turystów. Choć mają siedziby w Rosji, są częścią większych firm turystycznych kontrolowanych przez tureckich biznesmenów.
Sankcje Unii Europejskiej zmusiły firmy leasingowe do wypowiedzenia umów leasingowych na samoloty liniom lotniczym w Rosji i zakazały przewoźnikom lotów w europejskiej przestrzeni powietrznej. Linie lotnicze z kolei odmówiły zwrotu samolotów leasingodawcom po tym, jak rząd rosyjski, chcąc utrzymać połączenia lotnicze z Rosją, zmusił je do uzyskania zgody przed oddaniem samolotów.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami