TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Tegoroczne wakacje, które właśnie dobiegają końca, dla wielu były pierwszą okazją do udania się w zagraniczną podróż od ponad 2 lat. Kiwi.com, wyszukiwarka tanich lotów i podróży we współpracy z agencją badawczą ARC Rynek i Opinia, przyjrzała się zwyczajom Polaków, jakie towarzyszą nam na pokładzie samolotu.
reklama
Wyniki badań wskazują, że lot jest doświadczeniem stresującym dla ponad 20% z nas i aby go zniwelować, sięgamy po różne rozwiązania. Okazuje się, że przedstawiciele pokolenia Z (18-24 lata) znoszą go najmniej dotkliwie - zamiast sięgać po środki uspokajające 50% z nich czyta lub ogląda, 30% śpi, a 20% rozmawia ze swoim sąsiadem. Tym, co najbardziej ich irytuje (20%) to hałas płaczących dzieci, który co ciekawe dla seniorów (60-65%) jest najmniej dotkliwy (6%). Jednogłośnie hałaśliwy pasażer jest czynnikiem numer 1, który potrafi uprzykrzyć czas lotu.
Wyniki badania przeprowadzone na zlecenie Kiwi.com pokazują, że mimo iż doświadczenie lotu samolotem jest w dzisiejszych czasach dość powszechne - ponad 50% Polaków oraz 82% mieszkańców największych polskich miast ma je za sobą - to dla wielu jest ono dość stresujące (ponad 20%).
Większość z nas szuka ukojenia w rozrywce dostępnej na pokładzie lub we własnych zasobach, a także we śnie, niektórzy sięgają po środki uspokajające - około 17% respondentów w przedziale wiekowym 35-44 lat sięga po to rozwiązanie. Dla porównania pokolenie Z (18-24 lat) nigdy tego nie robi. Zamiast tego 50% z nich ogląda filmy i czyta książki/prasę, a niemal co trzeci spędza czas na drzemce. Sen to środek, po który sięga znacznie więcej mężczyzn (17%) niż kobiet (10%).
A jeśli rozrywka, to jaka?
Okazuje się, że ponad 30% kobiet i mężczyzn chętnie rozmawia i inicjuje kontakt ze swoim sąsiadem. Wyniki badania Kiwi.com pokazują, że najbardziej towarzyskimi pasażerami są przedstawiciele 40 i 50-latków (37%).
Najchętniej sięgamy po rozrywkę - ponad 50% z nas czyta lub ogląda. Mężczyźni preferują filmy akcji (24%), po które sięga jedynie 11% kobiet.
Do najpopularniejszych gatunków, które najczęściej wybieramy należą: komedie, filmy akcji i filmy romantyczne. Z kolei wyjątek stanowią horrory i thrillery - 10% przedstawicieli pokolenia Z sięga po nie w pierwszej kolejności.
Co nam najbardziej przeszkadza w trakcie lotu?
Raport Kiwi.com wskazuje, że hałaśliwy pasażer to zdecydowanie czynnik numer 1, który potrafi dotkliwie uprzykrzyć podróż w wymarzone miejsce (38% kobiet i 34% mężczyzn). Wielu z nas (15%) narzeka na zbyt mało miejsca, z kolei około 20% generacji Z dotkliwie odczuwa hałas płaczącego dziecka. Polscy podróżujący są znani z salwy oklasków po zakończonym locie - okazuje się, że jest ono irytujące jedynie dla 5% z nas.
Podróżnicze trofea, czyli co Polacy najczęściej przywożą z wakacji?
Magnesy na lodówkę - to zdecydowanie najczęściej wybierany przez nas souvenir z odbytej
podróży - 58% kobiet i 47% mężczyzn.
Wyniki badania na zlecenie Kiwi.com pokazują, że średnio co 3 z nas chętnie przywozi rzeźby, ceramikę, malunki np. ręcznie wykonane.
35% mężczyzn stawia na alkohol, a 32% kobiet kupuje słodycze.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami