TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Polacy odwiedzają cukiernie i lodziarnie średnio 2-3 razy w miesiącu i wydają zazwyczaj jednorazowo od 10 do 20 zł. Najczęściej odwiedzane są lokalne, niesieciowe cukiernie i lodziarnie.
reklama
Spośród sieciowych cukierni i lodziarni najbardziej znane są marki Grycan oraz E.Wedel, a najczęściej odwiedzane Grycan i Cukiernie Sowa. 25% osób zamierza w przyszłości częściej jeść coś słodkiego na mieście. Największą zachętą dla klientów byłoby wprowadzenie atrakcyjnych promocji - wynika z badania Sweet Monitor ARC Rynek i Opinia.
Polacy pytani o najczęściej odwiedzane miejsca w celu zjedzenia czegoÅ› sÅ‚odkiego na mieÅ›cie wskazujÄ… lokalne cukiernie i lodziarnie oraz McDonald s/McCafé - te ostatnie najczęściej odwiedzajÄ… ludzie mÅ‚odzi z miast poniżej 20 tysiÄ™cy osób. DomenÄ… dużych miast sÄ… kawiarnie oraz cukiernie sieciowe: Wedel, Blikle i Tchibo. Do lodziarni i cukierni na coÅ› sÅ‚odkiego chodzÄ… zarówno kobiety jak i mężczyźni, przy czym kobiety częściej wybierajÄ… kawiarnie sieciowe.
Do czołówki miejsc najczęściej odwiedzanych w celu zjedzenia czegoÅ› sÅ‚odkiego należą ponadto: Grycan, kawiarnie sieciowe czy Cukiernie Sowa. PatrzÄ…c na preferencje badanych ciasta i ciastka najchÄ™tniej konsumowane sÄ… w Cukierniach Sowa, w Wedlu oraz w Tchibo, pÄ…czki to domena Bliklego, zaÅ› lody: Grycana, McDonalds a/McCafé oraz Cukierni Sowa.
Spośród osób odwiedzających cukiernie i lodziarnie największą grupę (41%) stanowią ci, którzy bywają w nich 2-3 razy w miesiącu. Niemal co trzeci Polak odwiedza te miejsca raz na miesiąc. Co dziesiąty Polak przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca nie odwiedził ani razu cukierni czy lodziarni.
Jednorazowo Polacy wydają w cukierniach i lodziarniach najczęściej od 10 do 20 złotych, co się wpisuje w zestaw ciastko + napój. Mało kto wydaje mniej niż 5 złotych lub powyżej 30 złotych. Co czwarty badany zamierza w przyszłości częściej odwiedzać cukiernie i lodziarnie. Jest to większa grupa od tej deklarującej rzadsze chodzenie do cukierni czy lodziarni w przyszłości.
Z badania wynika, że największą zachętą do częstszych odwiedzin w cukierniach i lodziarniach byłyby różnego rodzaju atrakcyjne oferty cenowe. Jednocześnie 38% badanych przyznaje, że obecnie rzadziej chodzi do cukierni lub lodziarni niż jeszcze 5 lat temu.
Polacy lubią odwiedzać cukiernie i lodziarnie, o czym świadczy fakt, że co czwarty z nich chciałby robić to częściej niż obecnie. Powodem, dla którego tego nie robią, mogą być ograniczenia finansowe, gdyż respondenci wyraźnie wskazują na to, że gdyby cukiernie i lodziarnie oferowały produkty w ciekawych promocjach, częściej by je odwiedzali. Istotną rolę na polskiej mapie cukierni odgrywają miejsca lokalne, nie należące do żadnej sieci, zwłaszcza poza największymi miastami. Może to świadczyć o tym, że konsumenci cenią sobie w zakresie cukiernictwa sprawdzone, być może osiedlowe lokale, w których produkty są im znane i do których mają pełne zaufanie. Nieco inaczej jest wśród mieszkańców największych miast, którzy znacznie częściej korzystają z cukierni i lodziarni sieciowych, być może ze względu na ich większą dostępność, szczególnie w centrach handlowych - komentuje Iwona Wojtaszek, Senior Project Manager z ARC Rynek i Opinia.
%OBRAZEK1%
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami