TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
W grudniu 2019 roku podpisano umowę sprzedaży 33% akcji Profitroom spółce notowanej na GPW pod nazwą R22. Ze względu na pozyskiwanie finansowania transakcji z banków, informacja ujrzała światło dzienne dopiero wczoraj.
reklama
R22 to jak sam się opisuje notowany na warszawskiej giełdzie holding spółek technologicznych, prowadzący działalność w bardzo obiecujących obszarach e-gospodarki. Grupa koncentruje się na skalowalnych usługach oferowanych w modelu abonamentowym oraz SaaS (ang. Software as a Service), prowadząc działalność w ramach całego łańcucha wartości - od tworzenia własnych rozwiązań, przez ich utrzymanie od strony technologicznej, po kompleksową sprzedaż i obsługę klienta.
R22 ma opcję na zakup kolejnych akcji Profitroom dzięki czemu może w 2024 roku stać się większościowym udziałowcem spółki. Prezes R22 Jakub Dwernicki opisuje: Inwestycja w Profitroom idealnie wpisuje się w naszą strategię wspierania obecności firm w internecie i automatyzacji procesów biznesowych, w szczególności komunikacji, marketingu oraz sprzedaży. Profitroom wypełnia każdy z tych aspektów, dzięki czemu upraszcza i podnosi efektywność działalności hoteli. Grupa R22 poza usługami hostingowymi oraz wielokanałowej komunikacji, oferujemy już narzędzia do automatyzacji marketingu oraz tworzenia i prowadzenia e-sklepów. Nowa inwestycja również ważny krok w naszym międzynarodowym rozwoju i zabezpieczenie dynamiki wzrostów w długim terminie. Widzimy, że w perspektywie kolejnych kilku lat Profitroom powinien utrzymać dynamikę wzrostu na poziomie około 40% rocznie
Także prezes Profitroom Jakub Grzęda przejawia optymizm: Pozyskanie dużego technologicznego partnera to bardzo ważny krok w historii Profitroom. Współpraca z R22 będzie ważnym wsparciem naszego międzynarodowego rozwoju. Liczymy na wsparcie w zakresie skalowania biznesu oraz dostępu do technologii. Już teraz korzystamy z rozwiązań User.com, zawarcie umowy otwiera nam przestrzeń do zyskania nowych kompetencji oraz know-how
Co to oznacza dla polskich hoteli? Rozwój narzędzi i oferty Profitroom, ale także niestety niedogodności spółki giełdowej - presję na bieżące wyniki finansowe oraz co widać w zapowiedziach skierowanie sił na ekspansję poza Polskę, gdyż tylko dzięki niej można zapewnić podane w komunikacie wzrosty roczne o 40%.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami