TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-03-29 - Klienci zwracają uwagę na czystość w hotelu czy restauracji

Jak wynika z badań, aż 59% ankietowanych Polaków przy wyborze restauracji największą uwagę zwraca na czystość lokalu. Te dane wskazują, jak ważną rolę odgrywa higiena w sektorze gastronomicznym i hotelarskim.

reklama


Wykorzystanie najnowszych technologii w dziedzinie sprzątania oraz zatrudnienie profesjonalnego personelu powoli staje się w Polsce standardem w branży. Dzięki temu hotele w naszym kraju są w czołówce europejskich obiektów noclegowych pod względem utrzymania czystości - znalazły się na 4. miejscu, wyprzedzając budynki z dobrze rozwiniętych krajów, takich jak Niemcy czy Austria.

O tym jak w odpowiedni sposób dbać o higienę w placówkach użytku publicznego będzie można się dowiedzieć podczas Ogólnopolskich Dni Czystości 2017 w Warszawie organizowanych przez Polską Izbę Gospodarczą Czystości. Jedną z odsłon wydarzenia będzie konferencja Jak utrzymać atrakcyjność i bezpieczeństwo budynków?, która odbędzie się 26 kwietnia 2017.

Hotele w Polsce mają wysoki standard czystości w odniesieniu do krajów europejskich. Według statystyk nasze rodzime obiekty plasują się na 4. miejscu z wynikiem 8,65 punktów (w skali 0-10 pkt). Wyprzedzają nas tylko Słowacja uzyskując 8,75 pkt, Bułgaria - 8,70 pkt i Szwajcaria - 8,66 pkt. Polska znajduje się w czołówce, przed takimi krajami, jak:



Hotelarstwo i gastronomia to dwie prężnie rozwijające się dziedziny, w które inwestuje się coraz więcej. Przychody z działalności gastronomicznej w 2015 roku wyniosły ponad 30 milionów zł. Dynamiczny wzrost branży spowodował potrzebę coraz nowszych i bardziej zaawansowanych rozwiązań. Bardzo ważne jest, aby za higienę w hotelach oraz restauracjach odpowiedzialne były tylko przeszkolone osoby, posiadające odpowiednie kwalifikacje. Często właściciele firm dbających o czystość nie zdają sobie sprawy z wagi szkoleń i kursów dla personelu. Konferencje branżowe takie jak Ogólnopolskie Dni Czystości 2017 to wydarzenie dla każdego, kto chce zarządzać utrzymaniem czystości w sposób odpowiedzialny, na najwyższym możliwym poziomie - mówi Jolanta Sergot-Kowalska, ekspert w dziedzinie profesjonalnego utrzymania czystości, biegły sądowy, Dyrektor Cleaning Consulting.

Pod koniec 2015 roku, wedle danych z Roczników Statystycznych, w Polsce byÅ‚o 67 826 placówek gastronomicznych. DzielÄ… siÄ™ one nastÄ™pujÄ…co:

Szeroka oferta lokali w naszym kraju przyczyniła się do tego, że ich klienci zwracają uwagę na coraz więcej istotnych czynników podczas wyboru takiego miejsca. Niesmaczne jedzenie to główna przyczyna rezygnacji z danej jadłodajni. Wszystkie aspekty wskazane przez badanych, w przeprowadzonym przez ARC badaniu Konsument w restauracji, które przeszkadzają podczas wizyty w restauracji:
  1. Niesmaczne jedzenie - 61%
  2. Brud w lokalu - 55%
  3. Nieświeże składniki - 54%
  4. Nieprzyjemny zapach - 52%
  5. Brudne toalety - 52%
  6. Nieprzyjemna obsługa - 51%
  7. Hałas w lokalu - 44%
  8. Powolna obsługa - 38%
  9. Niekompetentna obsługa - 31%
  10. Zakaz Palenia - 7%


Okazją do zapoznania się z kompleksową ofertą produktów, usług i rozwiązań z branży utrzymania czystości będą konferencje podczas Ogólnopolskich Dni Czystości 2017 oraz towarzyszące im ekspozycje. Wydarzenie odbędzie się w dniach 26 - 27 kwietnia w hali EXPO XXI przy ul. Prądzyńskiego 12/14 w Warszawie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com