TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-05-10 - Touroperatorze, sprawdź swój wpis w ewidencji

Przy okazji upadku biura podróży Maltur, zwróciliśmy uwagę na jedną rzecz dotyczącą Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki i Przedsiębiorców Ułatwiających Nabywanie Powiązanych Usług Turystycznych.

reklama


Otóż, gdy zajrzeliśmy do wpisu upadłego touroperatora, w rubryce "zabezpieczenie finansowe" nie znaleźliśmy żadnej informacji. Pogrzebaliśmy trochę w zasobach rejestru i okazało się, że Maltur nie jest jedynym biurem, co do którego brakuje informacji dotyczących zabezpieczenia finansowego w rejestrze. Także, przy kilku innych, działających biurach zabrakło w rejestrze takiej informacji.





Zapytaliśmy o to w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego. Początkowo sprawdzaliśmy biura właśnie z Pomorza i znaleźliśmy kilka podmiotów, gdzie brakowało we wpisach takiej informacji, ale podobne przypadki,spotykaliśmy także w innych województwach.

Rzecznik prasowy urzędu, Michał Piotrowski tłumaczy całą sytuację przejściowymi błędami systemu. Nikt z przedsiębiorców ani zainteresowanych osób nie zgłaszał wcześniej braku informacji zamieszczanych w Ewidencji, a przecież przedsiębiorcy sami pobierają obecnie wydruki potwierdzające posiadanie przez nich wpisu do ROTiPUNPUT - przekonuje rzecznik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Dodaje, że informacja " brak danych" pojawia się rzeczywiście w przypadku przedsiębiorcy, który zawiesił działalność gospodarczą bądź obowiązuje go jeszcze 3 letni zakaz prowadzenia działalności.

Ewidencja organizatorów turystyki jest dla turystów pierwszym krokiem do sprawdzenia wiarygodności biura podróży, któremu zamierzają powierzyć organizację swojego wypoczynku. Brak informacji o zabezpieczeniu może godzić w wiarygodność konkretnego biura. To z kolei może przełożyć się na straty zarówno finansowe, jak i wizerunkowe poszczególnych biur. Warto tego przypilnować i poświęcić parę chwil na sprawdzenie wpisu swojego biura i ewentualne zgłoszenie poprawek.

Ewidencja jest prowadzona przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, ale zgodnie z art. 27 ust. 7 ustawy o imprezach turystycznych i powiązanych usługach turystycznych, wpisywanie, modyfikowanie danych i wykreślenia z niej spoczywają na barkach marszałków województw. CEOTiPT też budziła wiele wątpliwości, o czym pisaliśmy w artykule Ewidencja niejasności.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com