TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Powstanie urzędu Rzecznika Praw Pasażerów miało ułatwić pasażerom dochodzenie swoich praw. Póki co, skutek jest dokładnie odwrotny.
reklama
Od momentu powołania rzecznika, pasażerowie stracili możliwość dochodzenia swych praw (najczęściej chodzi o odszkodowania za opóźnienia lotów) w postępowaniu przed prezesem Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Miał się tym zająć właśnie nowo mianowany rzecznik. Z uwagi na trudną sytuację kadrowo-finansową urzędu, Rzecznik nie ma na chwilę obecną zespołu. Podejmujemy wszelkie starania żeby taki zespół został powołany. Z uwagi na bardzo dużą liczbę wniosków składanych do Rzecznika, wszystkie wnioski są przyjmowane i w miarę możliwości procedowane. Nie ma jednak możliwości dotrzymania terminu 90 dni na przeprowadzenie postępowania - takie oświadczenie pojawiło się na stronie rzecznika.
To nie jedyne zarzuty wobec nowo utworzonego urzędu. Na problemy z komunikacją z biurem rzecznika zwracał uwagę dr Piotr Cybula na blogu prawoturystyczne.com
W tej sytuacji najwięcej tracą pasażerowie. Oprócz pieniędzy, czasu i nerwów, tracą także zaufanie do instytucji publicznych. Zyskują przewoźnicy, którym jest coraz łatwiej unikać wypłaty odszkodowań. Święty spokój zyskują także urzędnicy z ULC - mają z głowy sprawami o odszkodowania. Do wygranych najprawdopodobniej będą mogły zaliczyć się także firmy zajmujące się pomaganiem w uzyskiwaniu odszkodowań - przy problemach jakie można napotkać w biurze Rzecznika Praw Pasażerów, część pasażerów może być bardziej skłonna, żeby, w zamian za procentowy udział w odszkodowaniu, przekazać sprawę prawnikom i mieć wolną głowę.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami