TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-02-17 - Pasażerowie w Kraków Airport mogą samodzielnie nadać bagaż

Kraków Airport uruchomił samoobsługowe stanowiska nadawania bagażu (self-service bag drop).

reklama


Usługa self-service bag drop (SBD) pozwala zredukować czas czekania w kolejce do kilkudziesięciu sekund. Wykonawcą inwestycji jest firma SITA, która współpracuje z ponad 40 lotniskami i 55 liniami lotniczymi na całym świecie. Pierwszym przewoźnikiem, który korzysta z uruchomionych na krakowskim lotnisku amoobsługowych stanowisk nadawania bagażu jest linia lotnicza Wizz Air.

Pasażer po odprawieniu się, np. dzięki aplikacji mobilnej, nadaje na lotnisku samodzielnie bagaż, postępując zgodnie z prostą instrukcją, wybierając jeden z 8 dostępnych języków: polski, angielski, niemiecki, francuski, norweski, włoski, hiszpański lub ukraiński. Skanuje kartę pokładową i umieszcza bagaż na specjalnej wadze, gdzie weryfikowany jest jego ciężar i wielkość zgodnie z wymaganiami danej linii lotniczej. Następnie pasażer otrzymuje naklejkę z kodem nadania bagażu i samodzielnie umieszcza go na taśmie.

Proces SBD jest intuicyjny, skraca czas nadawania bagażu do 20 sekund. W pierwszym okresie funkcjonowania SBD, pasażer ma możliwość skorzystania z pomocy obsługi, zarówno Kraków Airport, jak i firmy handlingowej. SBD nie dotyczy ponadwymiarowego bagażu np. wózków dziecięcych oraz zwierząt.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com