TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2009-03-04 - Polska partnerem Targów Turystycznych w Berlinie 2011

Jak poinformował we wtorek prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Rafał Szmytke, Polska zajmie zaszczytne stanowisko oficjalnego partnera Międzynarodowych Targów Turystycznych w Berlinie (ITB) w 2011 r., gdzie będzie mogła zaprezentować się jako współgospodarz mistrzostw Euro 2012 r..

reklama


Szmytke oraz dyrektor ITB Martin Buck podpisali w Berlinie list intencyjny w tej sprawie.

Jak powiedział Szmytke na konferencji prasowej, Euro 2012 jest doskonałą szansą, aby zaprezentować bogatą ofertę turystyczną Polski. Dodał też, że organizatorzy chcą pokazać Polskę jako kraj zaskakujący i budzący ciekawość.

Wstępem do tego rodzaju działań promocyjnych jest rozpoczęta rok temu w Niemczech kampania pod hasłem "Polska zaskakuje", która pokazuje nieznane dotychczas strony kraju, w tym także ofertę turystyczną np. sportów ekstremalnych.

Zdaniem prezesa POT w rozwoju turystyki mają pomóc inwestycje podejmowane w zakresie przygotowań do piłkarskich mistrzostw świata: rozbudowa portów lotniczych, infrastruktury drogowej, kolejowej, a także bazy hotelowej.

Trwają ponadto prace dotyczące wzbogacenia oferty kulturalnej dużych miast. W 2008 roku w Krakowie powstała nowa opera, a kolejnych latach ma zostać wybudowane nowe Muzeum Żydów Polskich w Warszawie, sala koncertowa we Wrocławiu oraz filharmonia w Szczecinie.

Według Martina Bucka, dyrektora ITB, rola Polski jako kraju partnerskiego berlińskich targów turystycznych zawsze przynosi takiemu państwu ogromne korzyści. Powiedział też, że targi są optymalną platformą, która może posłużyć do przekonania osoby planujące urlop, że Polska stanowi dobry cele ich podróży.

Prezes POT podał informacje, że w roku ubiegłym odnotowano w Polsce spadek w ruchu turystycznym, m.in. ze względu na wysoki kurs złotówki, a także wejście do strefy Schengen i bardziej skomplikowanymi procedurami wizowymi z jakimi muszą się zmierzyć turyści ze wschodu.

Szmytke stwierdził jednak, że mimo wszystko, optymistycznie patrzy w przyszłość. Wyraził też nadzieję, że kryzys gospodarczy nie wpłynie w bardzo negatywny sposób na turystykę.

Ów nadzieje są związane m.in. ze spadkiem kursu złotówki w stosunku do euro. Ocenił, że Polska stała się atrakcyjna, nie tylko jeśli chodzi o ofertę turystyczną, ale także pod względem ekonomicznym.

Również Buck zwrócił uwagę, że chociaż spadek wartości złotego, z jednej strony ma dramatyczne skutki, to jednak z drugiej, Polska zyskuje na atrakcyjności dla turystów ze wszystkich państw strefy euro.

W tym roku na targach turystycznych w Berlinie (11-15 marca) partnerskim regionem naszego kraju będzie województwo pomorskie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com