TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-07-24 - ZUS uruchomił infolinię w sprawie bonu turystycznego. Wkrótce rusza także rejestracja

Zakład Ubezpieczeń Społecznych uruchomił infolinię, która będzie udzielać informacji dotyczących bonu turystycznego.

reklama


Od 24 lipca od godziny 8.00 pod numerem telefonu 22 11 22 111 będzie można uzyskać informacje na temat Polskiego Bonu Turystycznego. Ze specjalnej infolinii będzie można korzystać przez całą dobę, we wszystkie dni tygodnia. Pytania dotyczące bonu można też przesyłać mailem na adres bon@zus.pl.

Konsultanci infolinii będą wspierać osoby, które chcą skorzystać z Polskiego Bonu Turystycznego i podmioty turystyczne, które chcą przystąpić do programu. Wyjaśnią wątpliwości dotyczące prawa do bonu, a także m.in. pomogą aktywować bon, wysłać oświadczenia, czy zapłacić za pomocą bonu.

Rejestracja dla firm turystycznych, które chcą przystąpić do programu rozpocznie się w nocy z 24 na 25 lipca. Przedsiębiorcy turystyczni i organizacje pożytku publicznego, które chcą przyjmować płatności bonem za usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne, muszą wpisać się na listę prowadzoną przez Polską Organizację Turystyczną (POT). Można to zrobić wyłącznie za pośrednictwem PUE ZUS. Dlatego trzeba mieć profil na PUE ZUS.

Aby przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny na PUE ZUS, trzeba wypełnić oświadczenie przedsiębiorcy turystycznego lub organizacji pożytku publicznego. Na PUE ZUS przedsiębiorca turystyczny będzie mógł zarządzać uprawnieniami osób, które będą przyjmować płatności bonem. Uzyska też dostęp do swoich rozliczeń. Co istotne, osoby, które będą przyjmować płatności, także muszą mieć założone profile na PUE ZUS i za ich pomocy będą się logować do aplikacji do obsługi bonów. Osoba, która złoży oświadczenie zostanie managerem podmiotu turystycznego na PUE ZUS.

Płatność bonem będzie przyjmowana za pomocą aplikacji dla recepcjonisty. Klient poda kod obsługi płatności, który dostał e-mailem (może go też sprawdzić na swoim profilu na PUE ZUS), a następnie kod, którym potwierdzi płatność (otrzyma go esemesem w momencie transakcji).

Przedsiębiorcy będą mogli zrezygnować z udziału w programie w każdym jego momencie, natomiast usługi, za które przyjmą zapłatę przed rezygnacją z udziału w programie będą musiały zostać wykonane. Dla hotelarzy problematyczna może okazać konieczność zwrotu płatności za niezrealizowane usługi, zwłaszcza przy sprzedaży ofert bezzwrotnych. Być może, w takim przypadku warto się zastanowić nad sprzedażą w ramach bonu, jedynie ofert z możliwością anulacji.

Informacje, jakie ZUS zamieścił dla przedsiębiorców turystycznych można znaleźć pod adresem www.zus.pl



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com