TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
FlixBus wprowadzi na drogi pierwsze w Europie autobusy dalekobieżne zasilane ogniwami paliwowymi. Projekt prowadzony będzie we współpracy z firmą Freudenberg Sealing Technologies. Jednocześnie spółka FlixMobility ogłosiła, że do 2030 roku chce osiągnąć 100% neutralności dla środowiska, przedstawiając również swój plan działania na rzecz ochrony klimatu.
reklama
Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi planowo będą mogły przejechać na jednym tankowaniu co najmniej 500 kilometrów, a samo tankowanie takiego pojazdu ma zajmować maksymalnie 20 minut. Cechy wydajności autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi, takie jak moc i przyspieszenie, mają odpowiadać obecnym standardom autobusów dalekobieżnych. W pierwszej fazie projektu, w nową technologię zasilania wyposażona zostanie wybrana część floty FlixBusa.
Chcemy być częściÄ… ksztaÅ‚towania przyszÅ‚oÅ›ci mobilnoÅ›ci. Nowoczesna flota FlixBusa już teraz jest wyjÄ…tkowo przyjazna dla Å›rodowiska, niemniej nieustannie zadajemy sobie pytanie, w jaki sposób możemy sprawić, by podróże autobusem byÅ‚y jeszcze bardziej zrównoważone i powodowaÅ‚y mniejszÄ… emisjÄ™ dwutlenku wÄ™gla. Po udanym wprowadzeniu na rynek trzech elektrycznych autobusów dalekobieżnych, wspólnie z Freudenberg chcemy zrobić kolejny duży krok w historii transportu - komentuje André Schwämmlein, zaÅ‚ożyciel i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy FlixMobility.
FlixMobility, spółka matka marek FlixBus i FlixTrain, ogłosiła również plan działania na rzecz ochrony klimatu, który zakłada 100% neutralności pod względem emisji CO2. Spółka zapowiada, że najpóźniej do 2030 wszystkie podróże autobusami i pociągami, jak i procesy biznesowe wewnątrz firmy będą nieszkodliwe dla środowiska.
Plan działania FlixMobility na rzecz klimatu zakłada:
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami