TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-09-13 - FlixBus przetestuje wodorowe autobusy dalekobieżne

FlixBus wprowadzi na drogi pierwsze w Europie autobusy dalekobieżne zasilane ogniwami paliwowymi. Projekt prowadzony bÄ™dzie we współpracy z firmÄ… Freudenberg Sealing Technologies. JednoczeÅ›nie spółka FlixMobility ogÅ‚osiÅ‚a, że do  2030 roku chce osiÄ…gnąć 100% neutralnoÅ›ci dla Å›rodowiska, przedstawiajÄ…c również swój plan dziaÅ‚ania na rzecz ochrony klimatu.

reklama


Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi planowo będą mogły przejechać na jednym tankowaniu co najmniej 500 kilometrów, a samo tankowanie takiego pojazdu ma zajmować maksymalnie 20 minut. Cechy wydajności autobusów napędzanych ogniwami paliwowymi, takie jak moc i przyspieszenie, mają odpowiadać obecnym standardom autobusów dalekobieżnych. W pierwszej fazie projektu, w nową technologię zasilania wyposażona zostanie wybrana część floty FlixBusa.

Chcemy być częściÄ… ksztaÅ‚towania przyszÅ‚oÅ›ci mobilnoÅ›ci. Nowoczesna flota FlixBusa już teraz jest wyjÄ…tkowo przyjazna dla Å›rodowiska, niemniej nieustannie zadajemy sobie pytanie, w jaki sposób możemy sprawić, by podróże autobusem byÅ‚y jeszcze bardziej zrównoważone i powodowaÅ‚y mniejszÄ… emisjÄ™ dwutlenku wÄ™gla. Po udanym wprowadzeniu na rynek trzech elektrycznych autobusów dalekobieżnych, wspólnie z Freudenberg chcemy zrobić kolejny duży krok w historii transportu - komentuje André Schwämmlein, zaÅ‚ożyciel i dyrektor zarzÄ…dzajÄ…cy FlixMobility.

FlixMobility, spółka matka marek FlixBus i FlixTrain, ogłosiła również plan działania na rzecz ochrony klimatu, który zakłada 100% neutralności pod względem emisji CO2. Spółka zapowiada, że najpóźniej do 2030 wszystkie podróże autobusami i pociągami, jak i procesy biznesowe wewnątrz firmy będą nieszkodliwe dla środowiska.

Plan działania FlixMobility na rzecz klimatu zakłada: