TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2021-11-10 - FlixMobility bierze udział w pracach nad autokarem napędzanym wodorem

FlixMobility bierze udział w nowym projekcie badawczym HyFleet. Projekt, realizowany wraz z partnerami Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems i ZF Friedrichshafen AG, koncentruje się na opracowaniu wysokowydajnego systemu ogniw paliwowych do autobusów dalekobieżnych.

reklama


Konsorcjum projektowe otrzymało oficjalne potwierdzenie "UIA" (niewiążący list intencyjny) od niemieckiego Federalnego Ministerstwa Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.

Po opracowaniu technologii systemu ogniw paliwowych dalekiego zasięgu, FlixMobility planuje do 2024 roku wprowadzić na rynek europejski pierwszy dalekobieżny autobus napędzany wodorem. W projekt zaangażowana jest również klimatyczna organizacja pozarządowa atmosfair, a w przyszłości ma również dołączyć jeden z europejskich producentów autobusów.

JesteÅ›my podekscytowani, że możemy być częściÄ… projektu HyFleet, którego celem jest opracowanie do 2024 roku pierwszego w Europie autobusu dalekobieżnego zasilanego ogniwami paliwowymi. Technologia zasilania z ogniw paliwowych jest częściÄ… rewolucji ekologicznej mobilnoÅ›ci i daje producentom autobusów szansÄ™ na ksztaÅ‚towanie przyszÅ‚oÅ›ci zrównoważonej mobilnoÅ›ci. DziÄ™ki temu projektowi kontynuujemy realizacjÄ™ naszej wizji dostarczania milionom ludzi przystÄ™pnych cenowo podróży, przy jednoczesnym dbaniu o Å›rodowisko. JesteÅ›my w peÅ‚ni zgodni z celem UE i Niemiec w zakresie neutralnoÅ›ci wÄ™glowej i wyrażamy peÅ‚nÄ… gotowość do jego realizacji. - komentuje André Schwämmlein, zaÅ‚ożyciel i dyrektor generalny FlixMobility.

W pierwszej fazie projektu HyFleet, finansowanego przez niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej, firma Freudenberg opracuje system ogniw paliwowych dalekiego zasięgu, który będzie testowany bezpośrednio w autobusie demonstracyjnym.

PrzyszÅ‚ość zrównoważonej mobilnoÅ›ci wymaga rozwiÄ…zaÅ„, które sprawdzÄ… siÄ™ także przy pokonywaniu dużych odlegÅ‚oÅ›ci. DziÄ™ki naszemu systemowi ogniw paliwowych mamy możliwość stworzenia takiego rozwiÄ…zania. Wspólnie z naszymi partnerami, takimi jak ZF Friedrichshafen AG i FlixBus, opracowujemy obecnie naukowe podstawy do szybkiej industrializacji i zwiÄ™kszania skali tej technologii - stwierdza Claus Möhlenkamp, dyrektor generalny Freudenberg Sealing Technologies

W dalszym ciągu brakuje jednak praktycznego rozwiązania dla całkowicie neutralnego pod względem emisji dwutlenku węgla użytkowania autobusów dalekobieżnych w regularnym użyciu. Właśnie dlatego FlixMobility, Freudenberg Fuel Cell e-Power Systems i ZF Friedrichshafen AG postanowiły wspólnie opracować to rozwiązanie. FlixMobility spodziewa się, że planowane autokary na ogniwa paliwowe zasilane ekologicznym wodorem ograniczą 100% naszych emisji.

Podczas gdy autobusy napędzane wodorem jeżdżą już na trasach miejskich, wciąż brakuje tego typu rozwiązań dla autokarów wodorowych na długich dystansach. W zależności od liczby kierowców na danym kursie, autobus będzie musiał zrobić przerwę po 4,5 godzinach jazdy, co jest osiągane po około 450 km. Z tego powodu każda alternatywa dla autokaru z silnikiem diesla powinna być w stanie pokonać dystans co najmniej 500 kilometrów aż do kolejnego tankowania.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com