TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2021-09-27 - Które atrakcje turystyczne były najczęściej wyszukiwane w Google?

Przy okazji Światowego Dnia Turystyki, Google prezentuje listę najczęściej wyszukiwanych miejsc turystycznych na Mapach Google w Europie i w Polsce.

reklama


Jak pokazują badania przeprowadzone przez Google i Kantar, głównym motywem rezerwacji podróży w tym roku są odwiedziny u przyjaciół i rodziny. Drugim powodem, dla którego ludzie chcą podróżować, jest chęć sprawienia sobie przyjemności, oderwania się od ekranów i codziennego, domowego życia.

Wraz z postępem programów szczepień i ponownym otwarciem granic, obserwujemy zwiększony optymizm i gotowość do nadrobienia straconego czasu i podróży. Od początku roku najczęściej wyszukiwanymi miejscami turystycznymi w Europie na Mapach Google są: Wieża Eiffla (Francja), Bazylika Sagrada Famlia (Hiszpania), Luwr (Francja), Europa-Park (Niemcy), Koloseum (Włochy), Park Narodowy Jezior Plitwickich (Chorwacja), Wybrzeże Amalfitańskie (Włochy). Na ósmym miejscu znalazła się atrakcja z Polski - Energylandia. Miejsce dziewiąte zajęła Katedra w Mediolanie (Włochy), a dziesiąte stadion Camp Nou w Barcelonie (Hiszpania).

W Polsce zestawienie najczęściej wyszukiwanych atrakcji turystycznych na Mapach Google (od początku roku) przedstawia się następująco:

  1. Energylandia
  2. ZOO we Wrocławiu
  3. Łazienki Królewskie
  4. Miejsce Pamięci i Muzeum Auschwitz-Birkenau
  5. Zabytkowy rynek we Wrocławiu
  6. Zamek Książ
  7. Pałac Kultury i Nauki
  8. Manufaktura
  9. Zamek Królewski na Wawelu
  10. Molo w Sopocie

Niektóre z powyższych miejsc otrzymały w ubiegłym roku Złotą Pinezką - wyróżnienie dla najbardziej docenionych przez użytkowników Map atrakcji turystycznych w każdym z województw.

Według nowych badań przeprowadzonych przez ForwardKeys, liczba lotów międzynarodowych do europejskich destynacji w lipcu i sierpniu osiągnęła 39,9% poziomu sprzed pandemii, co stanowi wzrost o 13,3% w stosunku do ubiegłego roku.

Na początku tego roku Google uruchomił bezpłatne linki do rezerwacji hotelowych, dając hotelom i biurom podróży sposób na dotarcie do potencjalnych klientów. Jak dotąd bezpłatne linki do rezerwacji hotelowych przyczyniają się do zwiększenia zaangażowania zarówno małych, jak i dużych partnerów turystycznych. Travel Insights with Google to bezpłatna strona internetowa, na której znaleźć można dostarczane w czasie rzeczywistym lokalne dane na temat zmian ruchu turystycznego oraz miejsc, w których zainteresowanie hotelami i okolicą jest największe.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com