TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-11-23 - Czy technologia blockchain zmieni przyszłość branży turystycznej?

Amadeus uważa, że blockchain jeden z sześciu elementów, które zdaniem firmy mogą zrewolucjonizować podróże niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmian w obszarze cyfrowej "wymiany wartości". Spółka rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami, który wesprze rozwijające się firmy testujące nowe pomysły za pomocą szeregu zróżnicowanych, nowatorskich technologii.

reklama


Wyobraźmy sobie, że podczas kontroli na lotnisku udostępniamy personelowi dane z naszego paszportu za pomocą bezpiecznej aplikacji aktywowanej przez odcisk palca, a do zbierania punktów w ulubionym hotelu, liniach lotniczych i wypożyczalni samochodów służy jedna karta lojalnościowa...

To tylko niektóre z elementów podróżowania, jakie zdaniem firmy Amadeus mogÄ… w przyszÅ‚oÅ›ci ulec zmianie dziÄ™ki technologii blockchain (pl. Å‚aÅ„cuch bloków) i które szerzej zostaÅ‚y omówione w najnowszym raporcie firmy pt. "Blockchain: harnessing its potential in travel" (Wykorzystanie potencjaÅ‚u technologii blockchain w branży turystycznej). W pracach nad opracowaniem uczestniczyÅ‚y startupy Civic i Loyyal zajmujÄ…ce siÄ™ technologiÄ… blockchain, a sam raport powstaÅ‚ na podstawie szeregu wywiadów i analizy wtórnych danych. Wskazano w nim cztery potencjalne zastosowania technologii blockchain w turystyce, obejmujÄ…ce uproszczonÄ… i bezpieczniejszÄ… identyfikacjÄ™ pasażerów, lepsze Å›ledzenie bagażu, bardziej przyjazne dla użytkownika programy lojalnoÅ›ciowe i uproszczone pÅ‚atnoÅ›ci miÄ™dzy biurami podróży i liniami lotniczymi.

Choć blockchain dopiero zaczyna się rozwijać, autorzy artykułu sugerują, że niesie ze sobą olbrzymi potencjał zmiany sposobu, w jaki odbywa się cyfrowa "wymiana wartości". Tak jak struktura Internetu umożliwia nam niezwykle łatwą i szybką wymianę informacji, tak technologia blockchain może wprowadzić nową jakość przetwarzania danych, umożliwiającą wymianę wartości między przedsiębiorstwami, administracją publiczną i zwykłymi ludźmi. Do niedawna wartością tą była faktyczna waluta, lecz w opracowaniu Amadeus sugeruje się, że blockchain może przydać się branży turystycznej do udostępniania danych identyfikacyjnych, śledzenia bagażu i naliczania punktów w programach lojalnościowych.
 
Raport ma rzucić więcej światła na liczne i zróżnicowane obszary branży turystycznej, na które blockchain zaczyna oddziaływać. Prezentuje też szerszy rozwój samej technologii. Mamy nadzieję, że pomoże czytelnikom lepiej zrozumieć potencjał tego rozwiązania i zainspiruje całą branżę do współpracy, bez której nie da się urzeczywistnić opisanych w tekście możliwych zastosowań tej technologii powiedziała Katherine Grass, dyrektor działu innowacji i przedsięwzięć w firmie Amadeus.
 
Równolegle z publikacją artykułu w przededniu 30-lecia swojego istnienia firma Amadeus zapowiedziała nowe podejście do innowacji. W jego ramach przedsiębiorstwo wskazało sześć podstawowych zagadnień o największym potencjalne zrewolucjonizowania branży turystycznej. Są to: wspomniana technologia blockchain, rozszerzona zawartość, zoptymalizowana konwersja, komunikatory internetowe, operacje i wydajność oraz przełomowe technologie. Zagadnienia te zostały wybrane na podstawie informacji pozyskanych w rozmowach z przedstawicielami setek startupów i klientów firmy.

 JednoczeÅ›nie w ramach nowego podejÅ›cia Amadeus rozpoczyna też nowy program współpracy nad innowacjami (Innovation Partnership Programme), który wesprze rozwijajÄ…ce siÄ™ firmy dziaÅ‚ajÄ…ce w tych szeÅ›ciu obszarach i pomoże im testować ich pomysÅ‚y oraz po pomyÅ›lnym zakoÅ„czeniu projektów pilotażowych szybciej wprowadzać je na rynek.

 W przypadku innowacji liczy siÄ™ koncentracja. SkupiajÄ…c siÄ™ na szeÅ›ciu zagadnieniach, chcemy wygenerować wiÄ™ksze korzyÅ›ci zarówno dla naszych klientów, jak i dla obsÅ‚ugiwanych przez nich podróżnych powiedziaÅ‚ Alex Luzarraga, wiceprezes ds. strategii korporacyjnej w firmie Amadeus.

Nasz nowy program współpracy nad innowacjami Å‚Ä…czy ludzi o różnym sposobie myÅ›lenia, a przy tym peÅ‚nych ciekawoÅ›ci, pewnych siebie i otwartych na wspólne dziaÅ‚anie to klucz do wydobycia potencjaÅ‚u z nowych pomysłów. WÅ‚aÅ›nie dlatego nasza inicjatywa Å‚Ä…czy nasze wÅ‚asne doÅ›wiadczenie z kreatywnoÅ›ciÄ… zewnÄ™trznych partnerów. Pozwoli to nam z powodzeniem przejść od prognoz dotyczÄ…cych trendów ksztaÅ‚tujÄ…cych przyszÅ‚ość podróżowania do ich realizacji powiedziaÅ‚ Alex Luzarraga. 



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com