TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2012-10-03 - Czy Fly.pl to czarna owca?

W serwisie Groupon, w dziale turystyka, pojawiła się oferta kuponów zniżkowych. Tym razem propozycję zniżek na kupowane u niego imprezy zamieścił agent Fly.pl.

reklama


Do tej pory Fly.pl współpracował z Grouponem, ale prowadząc serwis lastminute.groupon.pl, który zawierał wybrane oferty w dobrych cenach. O tej współpracy pisaliśmy w tekście Fly.pl o współpracy z Grouponem. Teraz Fly.pl wrócił do starego konceptu z dawaniem zniżek.

Turysta, w cenie 29 złotych, może nabyć kupon rabatowy na dowolną wycieczkę zakupioną u agenta. Kupon ma wartość 300 zł, czyli klient, który chce wyjechać na wakacje otrzyma zniżkę 271 złotych. Co ciekawe, według informacji uzyskanej od konsultantów z info linii, w promocji nie biorą udziału więksi polscy touroperatorzy i potwierdzono nam fakt, iż za kupon nie można nabyć wycieczek organizatorów: Itaka, TUI, Neckermann, Rainbow Tours, Ecco Holiday, Wezyr Holidays i Sun&Fun. Niestety pozostałych współpracujących z Fly.pl nie mieliśmy możności sprawdzić. Pytani wprost o to czyją wycieczkę można nabyć za zniżkę kupioną w Grouponie, specjaliści z Fly.pl odpowiadali, że listy nie mają...

Promocja Fly.pl w serwisie zakupów grupowych budzi wiele kontrowersji, zwłaszcza wśród innych agentów. Uważają, że taka praktyka psuje im rynek. Jednogłośnie opowiadają się za wprowadzeniem jednolitego systemu dla każdego agenta, niezależnie od jego wielkości. Dawanie rabatów, zgodnie z umową agencyjną powinno się kończyć grzywną, jednak touroperatorzy tego nie robią. Samowolni sprzedawcy są praktycznie bezkarni. Robią to na co mają ochotę.

- Tego typu, propozycje są zawsze kontrowersyjne. W przeszłości wielu agentów próbowało już podobnej praktyki, co spotykało się z ostrą krytyką innych agentów jak i samych touroperatorów. Touroperatorzy nie zezwalali na taką praktykę. Mało prawdopodobne aby Fly.pl nie wiedziało tym. Być może coś w tej kwestii się zmieniło... ? Być może w jakiś sposób Fly.pl wynegocjował sobie z touroperatorami, że może to robić? - powiedział przedstawiciel TravelOne.pl

- To co wzbudza moje zainteresowanie to fakt, że wykorzystanie grouponu dotyczy oferty ze strony: www.wczasy.fly.pl a nie ze strony głównej serwisu www.fly.pl. Być może jest to jakaś skuteczna luka w umowie agencyjnej? Generalnie mam wrażenie, że nie wszystkie oferty się tam wyświetlają, w porównaniu do strony głównej serwisu oraz systemu merlinx. Warto zauważyć, że strona www.wczasy.fly.pl to tak naprawdę nic innego jak podpięta wyszukiwarka merlinx, w zasadzie bez żadnych dodatkowych treści... Może więc są tam "podpięci" tylko niektórzy touroperatorzy? Trudno to jednoznacznie ocenić, bez głębszej analizy. Nie zmienia to jednak faktu, że tego typu praktykę należy potępiać - skonkludował.

Z kolei Travelplanet.pl zwraca uwagę na fakt, iż na chwilę obecną sprzedały się 32 kupony (4.10.2012, godzina 13.00) po kliku dniach promocji, a to jest chyba najlepszy komentarz. Wcześniejsze działania Fly.pl oraz Wakacje.pl na Grouponie generowały do 4000 sztuk sprzedanych voucherów.

Ta ogromna dysproporcja pokazuje, że świadomość klientów co do zakupów grupowych w turystyce zmienia się. Klienci stawiają na pewność oferty i wiarygodnych partnerów. - W sezonie 2012 to właśnie Fly.pl obok Groupona przodował wśród agentów internetowych w sprzedaży bankrutujących biur, pomimo zapewnień prezesa Fly.pl Macieja Nykiela z dnia 5 lipca 2012 o wnikliwym sprawdzeniu wiarygodności partnerów. Sądzę, że tej kwestii świadomość konsumentów również rośnie
- kontynuuje Travelplanet.pl.

Natomiast Wakacje.pl, agent, który sam korzystał z tej formy promocji (można o tym przeczytać w artykule Wakacje.pl daje zniżki!) nie chce komentować całego zajścia - Te działania to indywidualne akcje marketingowe prowadzone przez Fly.pl, dlatego nie będziemy wypowiadać się w tym temacie. Z naszej strony możemy jedynie powiedzieć, że braliśmy jednorazowy udział w podobnej akcji zorganizowanej wspólnie z zakupami grupowymi i na chwilę obecną nie zamierzamy jej powtarzać. Prezentowane na Wakacje.pl, EasyGo.pl oraz Last-Minute.pl oferty specjalne przygotowywane są na bazie promocji touroperatorów, z którymi współpracujemy - powiedziała rzeczniczka Wakacje.pl.

W podsumowaniu, zamiast pisać długie elaboraty na temat kto ma rację a kto nie, warto jedynie zacytować agentów, którzy piszą np. "Mam nadzieję, że coś się w naszej branży zmieni, bo już za duży bałagan w naszym środowisku istnieje... " oraz "Tonący brzytwy się chwyta!". Z naszej strony obiecujemy kontynuację tematu. Chętnie bowiem poznamy zdanie touroperatorów w tej kwestii.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com