TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
2019-07-11 - Airbnb ma zmienić sposób prezentacji ofert
Komisja Europejska ogłosiła, że w wyniku negocjacji z Airbnb, platforma poprawiła sposób, w jaki przedstawia konsumentom oferty zakwaterowania.
reklama
Zdaniem Komisji są one obecnie zgodne ze standardami określonymi w prawie konsumenckim UE. Jest to odpowiedź na wezwanie Komisji Europejskiej i unijnych organów ds. konsumentów z lipca 2018 r.
Platforma Airbnb odpowiedziała na wszystkie żądania Komisji Europejskiej i krajowych organów ds. ochrony konsumentów, dotyczące pełnego dostosowania ich praktyk i warunków do unijnych przepisów konsumenckich.
Główne zmiany są następujące:
- W wyszukiwaniu zakwaterowania z wybranymi datami, użytkownicy widzą łączną cenę na stronie z wynikami, w tym wszystkie obowiązujące opłaty i opłaty (takie jak usługi, opłaty za sprzątanie i podatki lokalne). Nie ma teraz niespodzianki w postaci obowiązkowych opłat pojawiających się na kolejnych stronach
- Airbnb ma wyraźnie rozróżniać, czy oferta zakwaterowania jest wprowadzana na rynek przez prywatną osobę czy profesjonalistę;
- Airbnb ma udostępniać na swojej stronie internetowej łatwo dostępny link do platformy internetowego systemu rozstrzygania sporów, oraz wszelkie niezbędne związane z tym informacje
Jak poinformowała Komisja Europejska, Airbnb dokonała również przeglądu warunków świadczenia usług. Platforma wyjaśnia, że użytkownicy mogą wnieść sprawę przeciwko Airbnb do sądu w ich kraju zamieszkania. Airbnb zobowiązał się do poszanowania podstawowych praw użytkowników do pozwania gospodarza w przypadku poniesienia szkody osobistej lub innych szkód. Platforma zobowiązała się nie zmieniać jednostronnie warunków umowy bez wyraźnego poinformowania użytkowników z wyprzedzeniem i bez umożliwienia im unieważnienia umowy.
Wróć do strony głównej
Pełna wersja
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami