TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Konferencja UNWTO na temat City Breaks: Tworzenie innowacyjnych doświadczeń turystycznych zakończyła się w Valladolid, wezwaniem do tego, aby miasta stały się inteligentnymi ośrodkami turystycznymi, gdzie zarządzanie turystyką i gospodarka cyfrowa łączą się ze sobą, aby zaoferować podróżnym różnorodne i autentyczne doświadczenia.
reklama
Na konferencji spotkali się liderzy branży turystycznej z sektora publicznego i prywatnego, aby przeanalizować, w jaki sposób reagować na rosnącą tendencję do korzystania z przerw wakacyjnych w miastach. Stwierdzili oni, że partnerstwa publiczno-prywatne, włączenie społeczności lokalnych i tworzenie inteligentnych miejsc docelowych są kluczowe dla miejskich miejsc docelowych w celu zdobycia wiedzy i zdefiniowania sposobu działania, aby odpowiedzieć na nowe wymagania turystów.
Musimy zrozumieć ewolucję turystów w kierunku większego zrównoważonego rozwoju i integracji społecznej, przy użyciu nowych narzędzi technologicznych - powiedział Jaime Cabal, zastępca Sekretarza Generalnego Światowej Organizacji Turystyki (UNWTO)."Kreatywność i innowacyjność są potrzebne przy projektowaniu doświadczeń, w stosunku do których wymagania ciągle rosną - dodał.
Zastępca dyrektora generalnego ds. rozwoju turystyki i zrównoważonego rozwoju w hiszpańskim Ministerstwie Turystyki, Ruben Lopez Pulido, zasugerował, że miasta i wszystkie miejscowości turystyczne zmieniają swoje modele rozwoju turystyki, aby odpowiedzieć nie tylko na potrzeby najbardziej wymagających turystów, ale także na rozwój gospodarki cyfrowej i gospodarki opartej na wiedzy. Bycie inteligentnym celem podróży to nie tylko znak firmowy, ale proces zmierzający do kompleksowej transformacji destynacji, a jednocześnie zawsze zmierzający do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju - powiedział.
Wśród prelegentów konferencji znalazł się Dieter Hardt-Stremayr, prezes European Cities Marketing, który opisał to, co uważał za kluczowe wyzwania dla rozwoju ruchu turystycznego w mieście: kwestie transportu, sezonowość oraz rozproszenie popytu turystycznego w mieście i w czasie. Naszym głównym wyzwaniem jest przyciągnięcie odwiedzających, aby przyjechali w konkretnym momencie. Aby temu zaradzić, zarządzający destynacjami powinni skupić się na tych częściach oferty turystycznej, które są "tymczasowe" - podsumował.
Główne wnioski z konferencji dotyczyły modeli zarządzania turystyką miejską. Uczestnicy podkreślili, że wraz z rozwojem szybkich, tanich i tanich połączeń transportowych, które zapewniają coraz większej liczbie odwiedzających dostęp do przerw w podróży po mieście, miasta muszą reagować poprzez priorytetowe traktowanie inwestycji, które przynoszą korzyści zarówno mieszkańcom jak i turystom.
Uczestnicy konferencji stwierdzili również, że wraz z postępem technologicznym, który pozwala na tworzenie inteligentnych celów podróży, ich zarządcy muszą przenieść punkt ciężkości z promowania doświadczeń dostępnych dla turystów w miastach na zarządzanie turystyką miejską w całej jej złożoności. Ze swojej strony, twórcy polityki turystycznej powinni wykorzystać inteligentne narzędzia do badania wpływu turystyki na rentowność i zrównoważony rozwój miasta. Wnioski te zostaną uwzględnione w planie pracy UNWTO dotyczącym turystyki miejskiej.
Konferencja została zorganizowana przez UNWTO we współpracy z Radą Miasta Valladolid i agencją marketingową MADISON, członkiem stowarzyszonym UNWTO. Wśród innych prelegentów znaleźli się również przedstawiciele Madrid Destino, San Sebastian Turismo & Convention Bureau, Ljubljana Tourist Board, Turin Convention Bureau, Lisbon Tourism Observatory, władz miasta Alba lulia, Google, TripAdvisor, Basque Culinary Center, World Heritage Cities of Spain, AMFHORT, Europejskie Stowarzyszenie Historycznych Miast Termalnych, Innova Tax Free, Muzeum Thyssen-Bornemisza, Thinking Heads, Segittur, Civitatis, Authenticitys i Amadeus.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami