TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2019-09-26 - PIT o niewypłacalności Neckermanna

Polska Izba Turystyki ze smutkiem przyjęła informację o zamknięciu biura podróży, które funkcjonowało na polskim rynku od 23 lat.

reklama


Konsekwencje upadłości Thomasa Cooka najstarszego biura podróży i potentata na rynku usług turystycznych odczuwane są niestety w całej Europie - przekonuje prezes PIT, Paweł Niewiadomski.

W wydanym po ogłoszeniu niewypłacalności Neckermanna komunikacie, prezes Niewiadomski przekonuje, że polski rynek turystyczny rozwija się stabilnie wyniki organizatorów z ostatnich lat pokazują, że rośnie liczba turystów, a co za tym idzie rosną także obroty firm. Na wypadek niewypłacalności organizatorów turystyki, co w porównaniu z innymi branżami zdarza się stosunkowo rzadko, zostały wprowadzone również dzięki zaangażowaniu Polskiej Izby Turystyki procedury, które gwarantują powrót turystów do kraju i zwrot środków wpłaconych na poczet przyszłych wyjazdów - komentuje prezes PIT.

Izba będzie monitorować sytuację pod kątem sprawdzenia, czy owe mechanizmy nie tylko są wystarczające i skuteczne, ale także przyjazne dla turystów w trudnej dla nich sytuacji. To dzięki wdrożeniu nowych przepisów nie ma dziś żadnej wątpliwości, że polscy klienci nie są pozostawieni bez pomocy chronieni są oni zarówno za pośrednictwem obowiązkowych dla organizatorów gwarancji ubezpieczeniowych, jak i przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Warto przypomnieć, że właśnie dlatego obecnie turystyka to jedyna branża usługowa w takim stopniu chroniąca finansowo klientów, o ile wyjeżdżają z legalnie działającym organizatorem - komentuje Paweł Niewiadomski.

Prezes Polskiej Izby Turystyki przypomniał również turystom, że wraz ze złożeniem wniosku o uruchomienie gwarancji bankowych, uruchomione zostały procedury w ramach współpracy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego z podmiotem udzielającym zabezpieczenia Neckermann Polska. Turyści pozostający poza granicami kraju powinni zwracać się do Marszałka Województwa Mazowieckiego, który w zależności od sytuacji może pokryć koszty kontynuacji imprezy turystycznej, pokryć koszty powrotu lub podjąć działania związane z organizacją powrotu. Ci klienci, którzy zakupili wyjazd z późniejszym terminem wylotu, mogą zgłaszać się do AWP P&C S.A. Oddział w Polsce (Allianz Partners) w celu zaspokojenia swoich roszczeń.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com