TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2017-10-26 - Wyniki i plany Orbisu

Wyniki za 9 miesięcy 2017 roku w pełni potwierdzają słuszność modelu biznesowego przyjętego przez Orbis, a także siłę realizowanej strategii. Spółka w pełni wykorzystała sprzyjający klimat gospodarczy i dzięki swojej strategii biznesowej osiągnęła bardzo dobre wyniki. - Powiedział Gilles Clavie, Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Orbis SA.

reklama


ZnaczÄ…cÄ… poprawÄ™ wyniku finansowego odzwierciedla wzrost przychodów ze sprzedaży netto o 6,3% do poziomu 1.101,5 mln zÅ‚ i wzrost wskaźnika EBITDAR o 10,4% (do poziomu 416,2 mln zÅ‚) w porównaniu do 9 miesiÄ™cy 2016 r. Wskaźnik EBITDA operacyjna uksztaÅ‚towaÅ‚ siÄ™ na poziomie 366,8 mln zÅ‚, co stanowi dwucyfrowy wzrost (21,1%) w porównaniu do roku ubiegÅ‚ego.

Na większości kluczowych rynków Grupa Orbis osiągnęła również znaczący wzrost wyniku operacyjnego. Wskaźnik przychodu na dostępny pokój (RevPAR) w całej Grupie wzrósł o 6,6% do poziomu 186,6 mln zł, odzwierciadlając silny wzrost średniej ceny za pokój (ARR) na wszystkich rynkach regionu Europy Wschodniej. Wyniki osiągane przez Grupę w kolejnych kwartałach i realizowany model biznesowy systematycznie wzmacniają wiodącą pozycję Orbisu na rynku hotelowym w Europie Wschodniej.

Orbis zwiÄ™ksza swojÄ… obecnoÅ›ci na strategicznych rynkach geograficznych i poszukuje lokalizacji o dużym potencjale rozwojowym. W trzecim kwartale 2017 roku do Grupy doÅ‚Ä…czyÅ‚y 3 hotele (310 pokoi) w modelu "asset light", dziÄ™ki którym Grupa weszÅ‚a na nowe rynki w Serbii oraz w BoÅ›ni i Hercegowinie. Podpisano również 5 nowych umów franczyzy na hotele o Å‚Ä…cznej liczbie 610 pokoi. Hotele te doÅ‚Ä…czÄ… do Grupy w nadchodzÄ…cych latach.

Model "asset light" będący strategicznym filarem planów rozwojowych Spółki zapewnia nie tylko zyski finansowe, lecz także korzyści pozafinansowe. Nowe hotele wchodzące w skład Grupy zwiększają i wzmacniają świadomość marek hotelowych wśród gości, zapewniają dywersyfikację sieci hoteli. Grupa wzbogaca ofertę rozwijając sieć hoteli poprzez franczyzę i umowy o zarządzanie. Orbis nadal inwestuje we własne hotele - obecnie realizuje 6 projektów, (łącznie 906 pokoi), z których 4 to nowo wybudowane hotele, a 2, to hotele w trakcie gruntownej modernizacji. Spółka realizuje plan rozwoju, obejmujący łącznie 42 hotele z ponad 5 100 pokojami w okresie najbliższych 3 lat. Dzięki powiększeniu portfolio o nową markę Aparthotels Adagio Grupa Orbis zdywersyfikuje rozwój swojej sieci i wejdzie na rynek aparthoteli.

Chciałbym wyrazić satysfakcję z wyników Orbisu za okres 9 miesięcy 2017 roku. Nasze wyniki operacyjne są bardzo dobre, osiągamy założone cele, w związku z czym potwierdzamy realizację wyniku operacyjnego EBITDA Orbisu w 2017 roku określonego w lipcu. Przed nami wciąż ambitne plany i zamierzenia w zakresie rozwoju sieci hoteli i dalszego podnoszenia efektywności Grupy.- Podsumował Gilles Clavie.

Wyniki operacyjne i finansowe






Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com