TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Tegoroczny sezon wakacyjny obfitował w poważne zakłócenia w ruchu lotniczym w całej Europie. Problemy spowodowane odwołanymi bądź opóźnionymi lotami wynikały głównie ze strajków personelu Ryanair. Po prawie dwóch miesiącach linie lotnicze doszły jednak do porozumienia z irlandzkim związkiem pilotów FORSA.
reklama
W związku z porozumieniem zawartym pomiędzy liniami Ryanair, a irlandzkim związkiem pilotów FORSA, pasażerowie liczą, że po okresie chaosu wszystko wróci wreszcie do normalności. Ostatnie tygodnia sierpnia to nie tylko zakończenie strajków personelu linii lotniczych, ale też najwyższy czas na uregulowanie rachunku należnych odszkodowań. Jak wynika z danych firmy AirHelp, Ryanair powinien wypłacić 270 000 pasażerom aż 78 mln euro tytułem odszkodowania za odwołane bądź opóźnione loty spowodowane strajkami personelu.
Teraz, gdy Ryanair uregulował swoje rachunki z irlandzkimi pilotami i zaakceptował ich apel o lepsze warunki pracy, nadszedł czas by zrekompensować straty poniesione przez tysiące pasażerów. W lipcu i sierpniu plany urlopowe 270 000 turystów zostały zaburzone przez linie lotnicze Ryanair. Zdecydowanie był to jeden z najbardziej chaotycznych sezonów letnich w ciągu ostatnich kilku lat - mówi Eugeniusz Lonski, ekspert AirHelp.
W związku z orzeczeniem Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości z kwietnia 2018 r. linie lotnicze zostały zobowiązane do rekompensaty za opóźnione i odwołane loty spowodowane strajkami personelu. Pisaliśmy o tym w aktualności Czy dziki strajk zwalnia przewoźnika z odpowiedzialności odszkodowawczej za opóźnione loty?
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami