TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej
Biuro podróży Itaka dokonało podsumowania roku 2016. Jakie kierunki cieszyły się największą popularnością wśród turystów? Ile salonów sprzedaży posiada opolski touroperator? Ilu klientów obsłużył?
reklama
W 2016 roku z oferty Itaki skorzystało 637.000 klientów. Przychody touroperatora za miniony rok wyniosły 1,815 mld PLN. Skonsolidowany wynik brutto osiągnął 58 mln PLN. W roku 2016 opolski touroperator otworzył 15 salonów firmowych, aktualnie jest ich 169. Prowizje wypłacone agentom w 2016 r. były o 6,6 mln PLN wyższe niż w 2015 r.
Kierunki, które odnotowały w 2016 r. znaczące wzrosty sprzedaży to Bułgaria, Chorwacja, Wyspy Kanaryjskie i Włochy. Jak przekonuje wiceprezes Itaki, Piotr Henicz, kierunki na których touroperator rozpoczął operacje czarterowe w 2016 r. po raz pierwszy: Albania i Oman okazały się zarówno pod względem finansowym, jak i opinii klientów. Sprzedaż kierunków greckich utrzymała się na bardzo wysokim poziomie z tendencją wzrostową. Rok 2016 jest kolejnym, który potwierdził rosnący udział sezonu zimowego w ogólnej sprzedaży. Największe wzrosty Itaka odnotowała na kierunkach: Zjednoczone Emiraty Arabskie, Wyspy Zielonego Przylądka, Kuba, Dominikana i Zanzibar. Klienci touroperatora zdecydowanie chętniej niż w 2015 r. w okresie zimowym wybierali wycieczki objazdowe do Indii, Chin, Republiki Południowej Afryki, Malezji i na Madagaskar.
W 2016 roku Itaka dokonała zakupu czeskiego biura Cedok, a także postawiła na rozwój własnego systemu rezerwacyjnego.
© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami