TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2021-12-17 - Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether formalizuje swoją działalność

W dniu 15 grudnia 2021 roku, w siedzibie Pracodawców RP, odbyło się uroczyste podpisanie Aktu Założycielskiego Rady Przemysłu Spotkań i Wydarzeń TUgether, mającej działać odtąd w formule federacji, która skupia piętnaście czołowych organizacji branżowych, reprezentujących ponad 2000 podmiotów z przemysłu spotkań i wydarzeń w Polsce.

reklama


Dzięki nadaniu TUgether formy prawnej, Rada staje się w pełni profesjonalną, ustrukturyzowaną platformą do reprezentacji interesów kilkunastu branż w przestrzeni publicznej. Ma być wspólnym, merytorycznym i mocnym głosem całego sektora odpowiadającego za 1,5-3 % PKB.

Misją Rady z nową osobowością prawną będzie integracja i systemowe wsparcie sektora MICE (eventy, targi, kongresy, konferencje, Incentive travel), usług hotelarskich, organizatorów wydarzeń rozrywkowo-artystycznych, usług transportowych, czy techniki estradowej. Założenia te będą realizowane poprzez stałe podnoszenie świadomości tego sektora i jego specyfiki zarówno w odbiorze społecznym, jak i w dialogu z instytucjami państwowymi i decydentami. Rada będzie stawiała na działania promocyjne, jak i szkoleniowe. Celem Tugether będzie także systemowa praca nad pozyskiwaniem narzędzi, środków i partnerów, w celu stworzenia rzetelnej mapy pomocy i funduszy, które mogą wesprzeć ten przemysł w procesie odbudowy po pandemii. TUgether będzie też pracować nad wyceną realnej wartości i podkreśleniem roli przemysłu spotkań i wydarzeń w polskiej gospodarce, budowaniem jego innowacyjnego potencjału.

Wśród 15 organizacji założycielskich federacji znalazły się:


Na spotkaniu powołano organy federacji. Na prezesa zarządu powołano Łukasza Adamowicza, wiceprezesa SOIT. Wiceprezesami federacji zostali: Marcin Mączyński, sekretarz seneralny IGHP, Paula Fanderowska, prezes SKKP, Łukasz Klimczak, członek zarządu KAE SAR, Mikołaj Ziółkowski, prezes SOIAR i Paweł Orłowski, członek zarządu PIPT.

W zarządzie znaleźli się również: JJ Singh - prezes Zrzeszenia Agentów IATA oraz Katarzyna Gadomska - członek zarządu Stowarzyszenia Branży Eventowej SBE.

Zgodnie ze statutem pierwsza kadencja zarządu federacji to okres jednego roku, po którym nastąpią wybory na kolejną, pełną tj. 2-letnią kadencję.
Powołana została również Komisja Rewizyjna (również na jednoroczną kadencję), w składzie:


To ważny krok dla polskiego przemysłu spotkań i wydarzeń. To symboliczne podsumowanie 22 miesięcy pracy wielu osób i organizacji najpierw w TUgether a następnie Radzie Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Zakładając Federację potwierdzamy decyzje naszych organizacji, aby pandemiczny zryw, który nas zjednoczył, zamienił się w formę trwałą. Nasza federacja jest brakującym ogniwem w debacie publicznej, gdzie przed powstaniem TUgether dobrze reprezentowany był obszar turystyki indywidualnej i hotelarstwa. Nauczyliśmy się w czasie pandemii jak ważna jest dla nas odpowiednia reprezentacja. Przed nami praca przy odbudowie rynku spotkań i wydarzeń, podkreśleniu jego wartości dla klientów i gospodarki, wzmocnieniu organizacji członkowskich, ale także przy tworzeniu struktur powstającej Federacji. Pierwszy zarząd którego mam zaszczyt zostać prezesem będzie miał duży wpływ na kształt powstającej organizacji - mówi Łukasz Adamowicz.

Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń zawiązana w formule federacji jest parasolową organizacją zrzeszająca wszystkie branżowe stowarzyszenia. Pandemia Covid 19 zmobilizowała nas do wspólnego działania pod szyldem Tugether, a teraz nadszedł czas, by w sposób formalny jednocząc reprezentację całego sektora działać w sposób sformalizowany na rzecz naszego rozwoju - dodaje Paula Fanderowska.

,Po ponad dwudziestu miesiącach pandemii poczuliśmy, że musimy ustrukturyzować i sformalizować Radę Przemysłu Spotkań i Wydarzeń. Ciało, które do tej pory nie miało osobowości prawnej i istniało na zasadzie dobrej woli i umowy słownej wielu organizacji, w tym momencie będzie mogło realizować swoje własne projekty, starać się o dotacje czy prowadzić działalność gospodarczą. Czuję, że to jest historyczny moment. Klub Agencji Eventowych ma dziś ważny głos w tej organizacji! Będziemy w dalszym ciągu walczyć o nasz rynek i eventy - podkreśla Łukasz Klimczak.

Dzisiaj trzeba głośno mówić jak ważnym dla całej gospodarki, a szczególnie jej odbudowy i rozwoju jest przemysł spotkań i wydarzeń. Naprawdę nie stać nas na to, aby przegrać w rosnącej po pandemii globalnej konkurencji. Tym bardziej, że organizacja targów, kongresów, konferencji i innych wydarzeń obok tego, że przynosi wiele bezpośrednich korzyści finansowych dla innych branż, wspiera również upowszechnianie nowych technologii i innowacji, kształtuje wizerunek kraju i regionów, a przede wszystkim stymuluje obrót handlowy i działalność eksportową. Federacja TUgeher pozwala nam, aby głos w tej sprawie brzmiał donośniej i uświadamiał decydentom wagę przemysłu spotkań i wydarzeń - komentuje Paweł Orłowski.

Współgospodarzem wydarzenia był Andrzej Malinowski, prezydent Pracodawców RP, który - oprócz słów wsparcia i uznania dla determinacji sztabu kryzysowego z marca 2020 r. - podał kilka trzeźwiących wskazówek do dalszego, skutecznego działania Rady, niezależnie od aktualnych uwarunkowań politycznych.

Gośćmi uroczystości byli także przedstawiciele administracji państwowej: Dominik Borek, dyrektor Departamentu Turystyki w MSiT, Rafał Szlachta - prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, oraz Kamil Rybikowski, dyrektor Biura Rzecznika MŚP.

W debacie podczas spotkania wybrzmiała konieczność kontynuowania dialogu z administracją państwową i szeroko rozumianą sceną polityczną, by nigdy już nie trzeba było udowadniać, że przemysł spotkań i wydarzeń jest kołem zamachowym polskiej gospodarki i zasługuje na realne wsparcie i stałe miejsce przy stole rozmów o stabilizacji rozwoju polskiej gospodarki.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com