TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2023-05-30 - Wizz Air miał problem z biletami

Szacuje się, że 18 maja nawet 80 tys. biletów mogli kupić użytkownicy aplikacji Wizz Air na loty w cenach od 70 zł w dwie strony. Linie lotnicze przekonują, że był to błąd cenowy i anulują poprawnie wykonane zakupy.

reklama


Jednak błąd cenowy nie jest podstawą do anulowania rezerwacji, bo w Ogólnych Warunkach Przewozu Wizz Air nie zabezpieczył się na taką ewentualność. Jeśli za tak kupiony bilet pieniądze zostały zwrócone, pasażer ma prawo złożyć reklamację, by dochodzić swoich praw. Do tego kupujący, których lot miał odbyć się maksymalnie 13 dni od daty anulowania rezerwacji, mogą ubiegać się o odszkodowanie - podpowiadają eksperci DelayFix.

Węgierskie linie lotnicze przekonują, że 18 maja w ich aplikacji do zakupu biletów pojawił się błąd cenowy. W wyniku tej sytuacji już za 70zł można było nabyć bilet w dwie strony - pod warunkiem wyboru najtańszej opcji bagażu podręcznego. Z takiej okazji mogło skorzystać nawet 80 tys. użytkowników aplikacji, ale ich szczęście nie trwało długo. Już 19 maja na skrzynki mailowe klientów trafiły przeprosiny wraz z informacją o anulowaniu przez przewoźnika dokonanego zakupu.

To bardzo rozczarowujÄ…ca sytuacja, gdy mimo poprawnie dokonanych zakupów, sprzedawca wycofuje siÄ™ z umowy sprzedaży powoÅ‚ujÄ…c siÄ™ na bÅ‚Ä…d techniczny. W tym przypadku linia Wizz Air w Ogólnych Warunkach Przewozu nie zastrzega sobie możliwoÅ›ci odwoÅ‚ania rezerwacji w wyniku wystÄ…pienia takiego bÅ‚Ä™du. W dokumencie mowa jest o możliwoÅ›ci anulowania zakupu, gdy kupujÄ…cy nie ureguluje caÅ‚kowitej ceny rezerwacji lub gdy przewoźnik ma podejrzenie, że pÅ‚atność dokonywana przez klienta jest wynikiem oszustwa. To oznacza, że osoby, którym linia Wizz Air anulowaÅ‚a zakup biletów z 18 maja, majÄ… możliwość dochodzenia swoich praw w drodze reklamacji zauważa Krystyna Å»bikowska, adwokat DelayFix.

Adwokat zwraca uwagÄ™ również, że jeÅ›li klient dokonaÅ‚ wpÅ‚aty kwoty wskazanej przez przewoźnika w aplikacji lub witrynie WWW, a nastÄ™pnie otrzymaÅ‚ potwierdzenie rezerwacji, to doszÅ‚o do skutecznego zawarcia umowy przewozu lotniczego. JeÅ›li pasażer otrzymaÅ‚ informacjÄ™, że jego zakup zostaÅ‚ anulowany, może wystÄ…pić o odszkodowanie. Należy siÄ™ ono klientowi zgodnie z RozporzÄ…dzeniem (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dn. 11 lutego 2004 r., ustanawiajÄ…cego wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjÄ™cia na pokÅ‚ad, odwoÅ‚ania lub dużego opóźnienia lotów.

Takie odszkodowanie należy siÄ™ klientom, których rejsy zostaÅ‚y odwoÅ‚ane w terminie krótszym niż 14 dni od momentu otrzymania informacji o anulowaniu biletów. JeÅ›li lot zostaÅ‚ odwoÅ‚any np. na 20 dni przed terminem wskazanym na bilecie, pasażer nie może ubiegać siÄ™ o odszkodowanie z tego tytuÅ‚u podpowiada Krystyna Å»bikowska, adwokat DelayFix.

Gdy anulowanie biletów nastÄ…piÅ‚o co najmniej na 14 dni przed datÄ… lotu, klient ma prawo domagać siÄ™ zwrotu Å›rodków na konto bankowe lub na konto w aplikacji Wizz Air, z którego może dokonywać kolejnych zakupów biletów u tego przewoźnika.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com