TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2020-04-02 - Prezes POT zapowiedział zmianę sposobu promocji

Polska Organizacja Turystyczna zmieni sposób prowadzenia kampanii i będą to zmiany bardziej rewolucyjne niż ewolucyjne, większy nacisk będzie stawiany na produkty i sprzedaż, niż na kampanię wizerunkową - zapowiedział prezes POT, Robert Andrzejczyk, podczas telekonferencji z przedstawicielami branży turystyki zdrowotnej, z udziałem wiceministra rozwoju Andrzeja Guta-Mostowego.

reklama


Prezes POT zapowiedział wzmocnienie i dofinansowanie konsorcjum przy Polskiej Organizacji Turystycznej. Dodał, że z Ministerstwem Rozwoju prowadzone są także rozmowy dotyczące przesunięcia terminów w programie Go To Brand. Na problemy z wykazywaniem wyników w tym programie zwracał uwagę wiceprezes Polskie Izby Turystyki, Dariusz Wojtal.Robert Andrzejczyk ujawnił, iż są plany wprowadzenia poważnych zmian w tym programie, który dotychczas był nastawiony na przyjazdy turystów z dalekich kierunków.

Wiceprezes PIT pytał również o postępy w negocjacjach z bankami. Postulował stworzenie listy banków, które są otwarte na współpracę z branżą turystyczną, pomimo jej ciężkiej obecnie sytuacji finansowej. Minister Gut-Mostowy, zapowiedział, że rozmowy ze Związkiem Banków Polskich, które mają pomóc w wypracowaniu bardziej elastycznego stanowiska sektora finansowego są już zaplanowane.

Robert Andrzejczyk zapewniał, że turystyka zdrowotna i turystyka aktywna będą gałęziami turystyki, która najszybciej się odrodzą po kryzysie. Nie wszyscy podzielali optymizm prezesa POT Dariusz Wojtal wskazywał, że zagraniczni turyści wrócą do uzdrowisk, najprawdopodobniej w przyszłym roku.

Karina Przybyłko-Kisielewska z Izby Gospodarczej "Krąg Turystyki Zdrowotnej" zwracała uwagę na to, że większość klientów turystyki zdrowotnej to osoby, znajdujące się w grupie najwyższego ryzyka, jeśli chodzi o zakażenia koronawirusem i bez odpowiedniej kampanii promującej usługi uzdrowisk będzie ciężko odrobić straty. Pytała także o ewentualne możliwości odliczenia od podatku kosztów poniesionych na wyjazdy rehabilitacyjne. Minister Andrzej Gut-Mostowy zaznaczył, że bonach, w ramach programu 1000+, który dziś zapowiedziała również minister Jadwiga Emilewicz ( Minister Emilewicz zapowiada bony dla turystów), powinno znaleźć się miejsce na skorzystanie także z oferty uzdrowiskowej.

Marek Wójcik ze Związku Miast Polskich przekonywał, że uzdrowiska są w szczególnej sytuacji. Mają więcej niż przed rokiem środków z NFZ, jednak, z powodu epidemii, nie będą w stanie ich wykorzystać. Proponował także możliwość zatrzymania podatku VAT w gminach, z przeznaczeniem tych pieniędzy na konkretne inwestycje. Dodawał, że uzdrowiska potrzebują tego, aby w świat poszła jasna informacja, że są one bezpieczne i zachowują najwyższe standardy higieny. Wskazywał także na to, że branży uzdrowiskowej dobrze by zrobiła zmiana terminu wakacji.

W gminach uzdrowiskowych skumulowały się wszystkie negatywne skutki pandemii, ponieważ żyją one głównie z lecznictwa i turystyki, czyli sektorów, które zostały najmocniej dotknięte przez kryzys - uważa Jan Gołda, prezes Stowarzyszenia Gmin Uzdrowiskowych RP. Marcin Zajączkowski z Unii Uzdrowisk Polskich przedstawiał znaczenie branży dla gospodarki. 46 gmin uzdrowiskowych, 260 zakładów i blisko 100 tys. pracowników, w bezpośredni lub pośredni sposób powiązanych z branżą - wskazywał. Dodał, że w samym Ciechocinku, od turystyki medycznej zależnych jest ponad 90 proc. mieszkańców.

Padło wiele głosów mówiących, że należy już patrzeć w przyszłość i planować działania, które pozwolą odrobić straty po kryzysie. Jeśli tylko zagraniczni turyści poczują się bezpiecznie to wrócą do polskich uzdrowisk, które oferują wysoką jakość świadczeń, przy umiarkowanej, dla zagranicznych turystów, cenie.



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com