TUR-INFO.PL
Serwis Informacyjny Branży Turystycznej


2022-05-10 - Jakie będą trendy w turystyce po pandemii?

Więcej podróży z wartością dodaną, zacieranie się granic między wyjazdami prywatnymi i biznesowymi oraz przyspieszone tempo zmian - Sabre prezentuje wyniki badań dotyczące branży turystycznej po pandemii. Sabre opublikowało wyniki badania z udziałem przedstawicieli linii lotniczych i agencji turystycznych, przedstawiające widoczne tendencje zachodzące w podróżach po pandemii.

reklama


Dwie trzecie przedstawicieli branży turystycznej biorących udział w badaniu stwierdziło, że ich zdaniem podróże w pełni powrócą do poziomu sprzed pandemii do końca 2024 r., a jedna trzecia respondentów stwierdziła, że nastąpi to w 2025 r. lub później. Badanie pokazuje, jakie możliwości dla branży turystycznej stwarzają wydatki turystów na tzw. "revenge travel", czyli nadrabianie wyjazdów za 2020 i 2021 rok. Wyniki wskazują, że kompleksowość usług to coraz większe wyzwanie dla branży, ponieważ podróżni biorą obecnie pod uwagę więcej czynników decyzyjnych przed dokonaniem rezerwacji. Podkreśla to potrzebę elastycznego podejścia branży do zmieniającego się otoczenia.

DALLAS, LONDYN i SINGAPUR - 5 maja 2022 r. - Sabre Corporation (NASDAQ: SABR), wiodący dostawca oprogramowania i technologii, który wspiera światową branżę turystyczną, opublikował wyniki badań "Mapping Travel's New Normal", które przedstawiają najważniejsze zmiany w sektorze podróżniczym po pandemii.

Analiza obejmuje różne obszary działalności linii lotniczych i biur podróży, gdyż oba sektory starają się wykorzystać szanse na poprawę sytuacji i osiąganie w przyszłości lepszych wyników. Badanie zlecone przez Sabre zostało przeprowadzone przez firmę konsultingową Dr. Fried & Partners z Monachium. Zastosowano metodologię ilościową z udziałem ponad 500 decydentów z linii lotniczych i biur podróży. Respondenci byli ankietowani w ośmiu językach w 20 krajach regionu EMEA, APAC i obu Ameryk, przeprowadzono również wywiady pogłębione z wybranymi liderami branży.
Uczestnicy zostali zapytani o oddziaływanie pandemii na ich klientów oraz ich firmy, a także o konsekwencje tej sytuacji na przyszłość branży turystycznej. Kluczowe wnioski wskazują na zróżnicowane priorytety linii lotniczych i biur podróży, podczas gdy oba sektory przygotowują się do podjęcia potencjalnych działań naprawczych i tworzenia nowych możliwości rozwoju. Dodatkowo analiza odpowiedzi pokazuje różnice w priorytetach inwestycji technologicznych w poszczególnych regionach świata. Wyniki badania wykazały, że:


Jedną z rzeczy, która zaskoczyła nas podczas przeprowadzania badań, było bezprecedensowe tempo zachodzących przemian w ciągu ostatnich kilku miesięcy. To oczywiście stwarza ogromne możliwości, ale także obciąża firmy turystyczne, które muszą dostosować swoje plany, procesy i działania do tych potencjalnych zmian - powiedział Darren Rickey, Senior Vice President, Airline Global Sales and Accounts, Sabre.

Wśród kluczowych trendów zidentyfikowanych przez przedstawicieli biur podróży, wyróżniono znaczenie wyjazdów z wartością dodaną (z angielskiego: connected trips). To rodzaj podróży, która ma zapewnić jak najlepsze doświadczenia, a pomaga w tym zaawansowana technologia, która na podstawie analiz wielu czynników i wcześniejszych zachowań konsumentów, oferuje im zindywidualizowane udogodnienia, czy też dodatkowe atrakcje. Dodatkowo wyniki badań pokazały utrzymującą się przewagę podróży krajowych i regionalnych oraz wyzwania związane z ożywieniem sektora podróży służbowych.

Z kolei w przypadku linii lotniczych biorących udział w badaniu, główne trendy obejmują: rosnące wykupowanie ubezpieczenia rezerwacji konsumenckich (dzięki czemu można otrzymać zwrot za nieodbyty lot), wzrost popularności "bleisure" (wyjazdu służbowego połączonego z wypoczynkiem) jako katalizatora potencjalnego ożywienia podróży służbowych oraz oferowanie bardziej zrównoważonych ekologicznie opcji lotów. Podobnie jak w przypadku agencji, badanie wskazuje, że linie lotnicze koncentrują się na zwiększeniu liczby tras krajowych i regionalnych. Skupiają się również na tworzeniu nowych ofert i pakietów, które mogą pomóc w optymalizacji możliwości odzyskania klientów, tworząc jednocześnie coraz bardziej spersonalizowane doświadczenia dla podróżnych.

Najnowsze badania Sabre podkreślają pewien stopień optymizmu w całym ekosystemie turystycznym. Jednakże sugerują również, że nie wszyscy liderzy branży turystycznej są gotowi na dostosowanie się do potencjalnych zmian, jeśli nastąpią one szybko. Badanie wskazuje, że istnieje wyraźna potrzeba sprawnego działania, transformacji i współpracy, aby biura podróży, linie lotnicze i inne podmioty z tego sektora mogły zapewnić sobie pozycję umożliwiającą identyfikację tych zmian, opracowanie strategii przyszłego rozwoju i poprawę doświadczeń podróżnych
- dodał Andy Finkelstein, Senior Vice President, Global Agency Sales and Corporate Solutions, Sabre.

Szczegółowe omówienie badań dostępne w języku angielskim na www.sabre.com



Wróć do strony głównej


Pełna wersja

© 2024 TUR-INFO.PL Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kontakt z nami

stat24.com